M.Drömmaren
Hei, Tips og råd når det gjelder hus bygget av dette.
Vil høre alt jeg bør tenke på før visning, Samt fordeler og ulemper.

1-plan, 2012, Torpargrund
Stålstamme, Plåtfasade (Sandwich-elementer)
Plåtfasade (Sandwich-elementer) 3-lags vinduer.
Plåttak, Luft-vann varmepumpe,
Ventilasjon Selvtrekk

Takk for svar (y)

Torpargrunn på et hus bygget i 2012 høres merkelig ut. Hvis det er en konvensjonell uteluftsventilert torpargrunn synes jeg du skal avstå. Enten er det for dårlig isolert eller så finnes det fuktproblemer.

M.Drömmaren
J justusandersson skrev:
Torpargrunn på et hus bygd 2012 høres merkelig ut. Om det er en konvensjonell ute-luftsventilert torpargrunn synes jeg du skal avstå. Enten er det for dårlig isolert eller så finnes det fuktproblemer.
For en som virkelig ikke er innviet så ville jeg vært takknemlig om du kunne forsøke å forklare litt mer men som til en femåring ;)

konvensjonell ute-luftsventilert? Og hvorfor avstå da?

M.Drömmaren
Ingen siste tips, Hva skal jeg se etter spesielt når det er denne typen konstruksjon? Vanlige problemer?

Skal titte i kveld. Takk for tips.

Det er jo en ganske uvanlig konstruksjon for eneboliger, så det er nok derfor du ikke får så mye input ...

Som sagt, selve huset virker jo ganske uforgjengelig (og nybygget), så se nøye på grunnmuren ...

M.Drömmaren
Huset var for lite for oss og i for dårlig stand inne så å begynne å se nærmere på konstruksjonen var ikke nødvendig. Takk til dere uansett, alltid gøy å lære noe nytt. :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.