Hei!

Har funnet snitt i metallkomponentene på taket. Noen har gått rett igjennom mens andre er bare spor. Nå til mitt spørsmål, er det fugemasse eller en slags lim som er best å bruke i dette tilfellet? Det trenger jo å være noe som tåler vann og alle slags værforhold.

Siden metallet er hvitt kan det gjerne også være hvit farge.

Fant blant annet dette produktet. https://www.bauhaus.se/montagelim-pl400-perfekt-vit-300ml#go-to-description

Ps. Jeg hadde gjerne byttet metallet, men det sitter under panelet.
 
Bilde?
 
F fribygg skrev:
Bild?
Skal se om jeg kan ta i morgen når det er lyst, men tenk at noen har kjørt med vinkelslip i tynnplate. Sporene er vel 2-4 mm.
 
Plastic Pudding kjemisk metall ville jeg nok se om det gikk an å bruke.
 
M MrDizzy skrev:
Plastic Pudding kjemisk metall skulle jeg nok se om det gikk å bruke.
Tenkte på PP, men det er et ganske stort område (les langt) og dessuten i en kant/hjørne. Vil gjerne ha noe mer lett håndterlig.
 
M MrDizzy skrev:
Plastic Pudding kemisk metall ville jeg nok sett om det gikk an å bruke.
Mmmmmm! Plastic Pudding:p;)
 
Noramasen Noramasen skrev:
Mmmmmm! Plastic Pudding:p;)
Trodde at du var mer lagt åt svartplåt og blymönja...
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
S skanfals skrev:
Tenkte på PP, men det er et ganske stort område (les langt) og dessuten i en kant/hjørne. Vil gjerne ha noe mer lett håndterlig.
Volvo ;):crysmile::crysmile:
og hva jeg og mine kompiser reparerte store flater med PP og glassfiberduk da vi var 18-20.
Men du har rett i at er man uerfaren så blir ikke alltid resultatet det man ønsker.
 
S skanfals skrev:
Skal se om jeg kan ta i morgen når det er lyst, men tenk at noen har kjørt med vinkelsliper i tynnplate. Sporene er vel 2-4 mm.

Tynnplate som er 5mm har 5mm corten rundt huset og ikke faen kalte noen smed det for tynnplate;)
 
A atomlab skrev:
Tynnplate som er 5mm har 5mm corten rundt huset og ikke faen kalte noen smed det for tynnplate ;)
Er det ikke mer sannsynlig at TS har 0,7mm?
 
A atomlab skrev:
Tynnplåt som er 5mm har 5mm corten rundt huset og ikke fan kalte noen smed det for tynnplåt;)
du tenker 2-4mm dypt gjetter jeg
vi andre tenkte nok 2-4mm bredt
TS får ordne opp
 
M MrDizzy skrev:
du tenker 2-4mm dypt gjetter jeg
vi andre tenkte nok 2-4mm bredt
TS får rydde opp
Hehe. Perspektiv og realisering;)
 
  • Liker
MrDizzy
  • Laddar…
Haha! Nå ser det ut som jeg har tråkket noen på tærne. Det er en metallkomponent på garasjetaket som skal forhindre fukt fra å trenge inn. Jeg kaller det for tynnplate, men det er kanskje ikke den rette betegnelsen. Uansett, jeg mente ikke at platen er 2-4 mm dyp, men det jeg refererte til var sporets bredde.

Noen ideer om hva man kunne tette med? Er det best med en myk byggfuge eller noe som stivner?
 
Hehe. Er det synlig fra du du ser det på tomta?
 
A atomlab skrev:
Hehe. Er det synlig fra du ser det på tomten?
Nei, det er ikke synlig fra bakken. Funksjonen er nr 1. Men er det mulig å finne noe som smelter inn foretrekker jeg så klart det.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.