Hei

Skal bygge garderober og oppbevaring litt her og der i huset. Tenkte å bruke prinsippet med reisverk kledd med OSB + gips. (Tar gjerne imot tips på alternative veggmaterialer om jeg er på villspor).

Har fundert litt på hvordan man for beste resultat (skarpeste hjørner) best skjærer platene ved de hjørnene der veggen skal gå rundt reisverket. Jeg kan se to åpenbare alternativer:

1. Ger hver plate for seg til relevant vinkel

2. Fiksér platene ved hverandre, enten permanent eller midlertidig, og ger begge platene med samme sagkutt

Er noen av disse en bra teknikk eller finnes det ytterligere fremgangsmåter som er bedre?

Gips pleier man nok bare å skjære rett og sette en hjørneprofil utenpå som man så sparkler og sliper.

Hva skal du kle garderoben med innvendig? OSB er ikke så vakkert i seg selv.

Takk! Hva med spisse hjørner (vinkel < 90 grader) eller butte hjørner (vinkel > 90 grader)? Det finnes vel ikke hjørneprofiler for hver tenkbare vinkel antar jeg, og jeg har både litt spisse og litt butte vinkler å håndtere.

Innvendig bekledning - hva er ditt tips?

Stefan N skrev:
[lenke]
Praktisk!

Herr Hysteres skrev:
Takk! Hva med spisse hjørner (vinkel < 90 grader) eller butte hjørner (vinkel > 90 grader)? Det finnes vel ikke hjørneprofiler for hver tenkelig vinkel antar jeg, og jeg har både litt spisse og litt butte vinkler å håndtere.

Innvendig bekledning - hva er ditt tips?
Skal det uansett være faste løsninger så kler du med gips innvendig også. Eventuelt også med OSB om du vil lette innfesting av diverse innredning.

Maxikatten skrev:
Ska det ändå vara fasta lösningar så klär du med gips innvendig også. Eventuelt også med OSB om du vil lette innfesting av diverse innredning.
Det var faktisk det jeg hadde tenkt å gjøre. Takk for svaret!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.