Medlem
· Stockholms län
· 416 innlegg
Hei
Skal bygge garderober og oppbevaring litt her og der i huset. Tenkte å bruke prinsippet med reisverk kledd med OSB + gips. (Tar gjerne imot tips på alternative veggmaterialer om jeg er på villspor).
Har fundert litt på hvordan man for beste resultat (skarpeste hjørner) best skjærer platene ved de hjørnene der veggen skal gå rundt reisverket. Jeg kan se to åpenbare alternativer:
1. Ger hver plate for seg til relevant vinkel
2. Fiksér platene ved hverandre, enten permanent eller midlertidig, og ger begge platene med samme sagkutt
Er noen av disse en bra teknikk eller finnes det ytterligere fremgangsmåter som er bedre?
Skal bygge garderober og oppbevaring litt her og der i huset. Tenkte å bruke prinsippet med reisverk kledd med OSB + gips. (Tar gjerne imot tips på alternative veggmaterialer om jeg er på villspor).
Har fundert litt på hvordan man for beste resultat (skarpeste hjørner) best skjærer platene ved de hjørnene der veggen skal gå rundt reisverket. Jeg kan se to åpenbare alternativer:
1. Ger hver plate for seg til relevant vinkel
2. Fiksér platene ved hverandre, enten permanent eller midlertidig, og ger begge platene med samme sagkutt
Er noen av disse en bra teknikk eller finnes det ytterligere fremgangsmåter som er bedre?
Medlem
· Västra Götaland
· 332 innlegg
Gips pleier man nok bare å skjære rett og sette en hjørneprofil utenpå som man så sparkler og sliper.
Medlem
· Västra Götaland
· 332 innlegg
Hva skal du kle garderoben med innvendig? OSB er ikke så vakkert i seg selv.
Medlem
· Stockholms län
· 416 innlegg
Takk! Hva med spisse hjørner (vinkel < 90 grader) eller butte hjørner (vinkel > 90 grader)? Det finnes vel ikke hjørneprofiler for hver tenkbare vinkel antar jeg, og jeg har både litt spisse og litt butte vinkler å håndtere.
Innvendig bekledning - hva er ditt tips?
Innvendig bekledning - hva er ditt tips?
Medlem
· Västra Götaland
· 332 innlegg
Medlem
· Västra Götaland
· 332 innlegg
Skal det uansett være faste løsninger så kler du med gips innvendig også. Eventuelt også med OSB om du vil lette innfesting av diverse innredning.Herr Hysteres skrev:
Medlem
· Stockholms län
· 416 innlegg
Klikk her for å svare