P
Søker skåret virke til vårt gjerde med målene 25x75 mm. Byttet halve for 13 år siden da en lastebil kjørte i stykker det, og nå holder andre siden på å falle i stykker, men det ser ikke ut til å være så lett å få tak i.
 
P
Kanskje fungerer med panelbord 22x70? Jeg lurer på om man ser forskjellen når det er en grindåpning på 3 meter mellom gjerdene.
 
Du bør kunne finne 25x75 (er jo hva som tradisjonelt kalles for 1 tomme x 3 tommer) på et lokalt sagbruk/høvleri.
 
  • Liker
DandrO
  • Laddar…
25x75 mm (1x3 tommer) er jo en eldre standard som har blitt faset ut til fordel for en moderne (for å passe sagbrukene) 22x70 mm. Vil du absolutt ha 25x75 må du gå til et sagbruk eller et spesialsnekkeri. I visse sammenhenger er forskjellen betydningsfull, i andre ikke. Det avgjør du best selv.
 
P
Det går an å få tak i, men ifølge Woody ville kostnaden bli ganske så høy. Tror jeg prøver med 22x70 og ser hvordan det blir.
 
P
GoForIt GoForIt skrev:
Du bør kunne finne 25x75 (er jo det som tradisjonelt kalles for 1 tomme x 3 tommer) på et lokalt sagbruk/høvleri.
Bor man i Stockholm så er det langt til et sagbruk dessverre.
 
H
Det finnes flere sagbruk på landsbygda som sager det du vil billig.
Også i Karlstad-traktene er det en byggevarehandel som selger de gamle dimensjonene.
Eller hvis du er i nærheten av Norge, så sjekk der da de har den gamle standarden der borte.
 
P Peter_K skrev:
Det går å få tak i, men ifølge Woody ville kostnaden bli ganske så høy. Tror jeg prøver med 22x70 og ser hvordan det blir
Hei. Vet noen hva det koster? jeg tenkte på 4,8 meters planker. Mvh
 
AVEkh AVEkh skrev:
Hei. Vet noen hva det koster? jeg tenkte på 4,8 meters planker. Mvh
BORD finsaget, furu eller gran 1X3" 48 dm bør koste 90kr/stk, planker er noe helt annet
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.