Hei,

Trenger å sage hylleplater og har bare stikksag og laminatsag.
Funker det eller anbefaler dere en håndsag i stedet, for en sirkelsag er for dyrt for de 4-6 snitt jeg skal gjøre.
Kantene vil ikke synes for det skal ligge i et garderobeskap, men vil likevel ha det så rett som mulig.

Takk på forhånd

Stikksag med en guide? Fastspent (rett) planke eller lignende.

Strikket med guide høres bra ut synes jeg. Tenk nøye på hvilken side som vil vises mest, siden den ene siden bør mye styggere enn den andre. Om du ikke vil ha fullt så mye frynsete kant, anbefales en offerskive under eller over (avhengig av hvordan tennene ser ut) eller (ikke like bra) tape snittet for å redusere frynsene. Kronglete å forklare på mobilen, prøvesag på en offerbit så blir det tydelig hvilken side som trenger beskyttelse.

Har dessverre ingen guide på stikksagen, god idé med planke som er fastklemt.
Skal jeg bruke vanlig sagblad som jeg fikk med eller laminatsagblad, eller finnes det annet som man kan kjøpe?

Takk på forhånd

Med guide mente jeg akkurat som Jowl foreslo en planke eller lignende.

Hvilket blad som helst burde funke, du får testsage og se hvor mye det fliser rett og slett.

Testet både med stikksag med laminatblad og laminatsag, begge blir bra men det blir rettere med en vanlig laminatsag, satte fast en trebit med tving for å sage etter linjen.
Hadde trebiten med tving når jeg brukte stikksagen også men ble ikke like bra.
Brukte maskeringstape men det spilte ingen rolle, ble knapt fliser uansett.

Takk for all hjelp

• Liker
jonmo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.