Hei!
Jeg holder på med å renovere kjøkkenet mitt.
Flisene som satt der var s tykke og satt såpass fast at gipsen fulgte med da jeg prøvde å få bort flisene. Så jeg valgte å sage bort delen der flisene satt.
Men nå er jeg litt i tvil her, på ytterveggen satt det jo plast mot gipsplaten. Hva gjør jeg når jeg skal sette tilbake gips i hullet nå? Selv om jeg setter plast bak platen så blir det vel luftspalter i skjøtene?
Jeg holder på med å renovere kjøkkenet mitt.
Flisene som satt der var s tykke og satt såpass fast at gipsen fulgte med da jeg prøvde å få bort flisene. Så jeg valgte å sage bort delen der flisene satt.
Men nå er jeg litt i tvil her, på ytterveggen satt det jo plast mot gipsplaten. Hva gjør jeg når jeg skal sette tilbake gips i hullet nå? Selv om jeg setter plast bak platen så blir det vel luftspalter i skjøtene?
Hvor stor bit er borte da? Kan du ta bilde? Hvis kjøkkenet ligger mot en yttervegg og plast mangler, kan du prøve å sette inn en liten plastbit og tette om det går, ellers er det ikke hele verden.
Medlem
· Stockholm
· 825 innlegg
Ytterveggen er bare ved vinduet...kommer til å fjerne fliser under vinduet også..Jonatan79 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 825 innlegg
På bildet ditt ser det jo ut som du har revet en del gips allerede. Antar at du må erstatte med nytt gips uansett. De gamle bitene kan du ikke bruke. Kanskje like greit å tross alt dra hjem et knippe plater og gjøre det ordentlig. Riv alt. Ny plast som tapes mot gammel plast. Nye gipsplater, sparkel og sliping. Blir pent og bra. Å overveie: OSB plater bak gipsen, så blir opphenging av skap og annet mye enklere. Bygger jo 13mm, men om det får plass er det å foretrekke (synes jeg).Lizzy78 skrev:
Nei, helt klart må jeg erstatte med ny gips, men jeg har små plater gips hjemme allerede som jeg hadde tenkt å bruke til det. Jeg vurderer uansett den tapen du nevnte, skal inn til byggevarehandelen i dag og be om ytterligere råd og se hva jeg får med meg hjem..P Per i Hamrånge skrev:På ditt bilde ser det jo ut som du har revet en hel del gips allerede. Antar at du må erstatte med ny gips uansett. De gamle bitene kan du ikke bruke. Kanskje like greit å tross alt dra hjem et knippe plater og gjøre det ordentlig. Riv alt. Ny plast som tapes mot gammel plast. Nye gipsplater, sparkel og slip. Blir fint og bra. Å vurdere: OSB plater bak gipsen, så blir opphenging av skap og annet mye enklere. Bygger jo 13mm, men får det plass er det å foretrekke (synes jeg).
Oppdatering..
Etter å ha teipet og lappet med plast og satt igjen med gips så kunne jeg allikevel ikke sove godt om natten...Føler meg rett og slett for usikker på at jeg har gjort en bra jobb.
Så i dag ringer jeg rundt til byggfirmene for å ansette profesjonelle for dette...best å innse sine begrensninger...
Etter å ha teipet og lappet med plast og satt igjen med gips så kunne jeg allikevel ikke sove godt om natten...Føler meg rett og slett for usikker på at jeg har gjort en bra jobb.
Så i dag ringer jeg rundt til byggfirmene for å ansette profesjonelle for dette...best å innse sine begrensninger...
Klikk her for å svare

