Jobber med å planlegge litt før badstubygging i kjelleren. Badstuen vil ha den ene veggen mot en bærende innervegg. Min bekymring er da om man tør å lage et 50 cm-diameter hull i veggen og sette inn et rundt vindu?... med tanke på bæreevnen...
takk på forhånd
/
M
 
S
hva slags vegg er det?
materiale?
 
stein....murt vegg som løper i midten av kjelleren gjennom hele huset...
 
Det går men du kan trenge å veksle av ovenfor vinduet avhengig av hva du har ovenfor det. Har du gulvbjelker rett over det tiltenkte vinduet eller har du betongdekke?
 
skal man ta opp et rektangulært hull så man kan sette regler oppå/siden/under så man har noe å skru i? Noen som har montert en rund glaskassett? Skal man sette den midt i veggen eller tett mot en kant?
/
M
 
Du kan ta opp et rundt hull. Det er bare å plugge og skru fast vinduet. Jeg pleier å skru med 4 stk skruer.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.