Hei
Jeg aner at det finnes en grunn til at man setter rør et stykke ut fra veggen, men jeg tenkte allikevel å spørre. Kan det skje noe om røret (fjernvarme) ligger "kloss mot" OSB-platen som på bildet? Rørleggeren lyttet visst ikke helt til meg, og jeg glemte helt å sjekke etter at han var ferdig siden det stod en plate akkurat der, så nå er det som det er Det jeg kan gjøre er jo å sage ut platen, men ville vært glad om jeg slapp å måtte ta den løs igjen... siden jeg, dumt nok, bakket den på plass før jeg spurte dere. Så, hva ville dere ha gjort? Jeg skal altså ikke fortsette med å sette ytterligere en plate til høyre.
Det finnes vel egentlig tre grunner til å ha rørene et stykke ut fra veggen: 1. Estetisk, 2. Enklere å rengjøre rundt rørene, 3. Hvis det er kaldtvannsrør, kan det dannes kondens på dem som kan fukte veggen bak.
Hvis ingen av disse har betydning i dette tilfellet, så er det OK. Muligens kan det bli kneppelyder når rørene utvider seg ved temperaturendringer, men hvis du kan leve med den risikoen, så kjør på.