Hei!
Jeg har nettopp kjøpt en leilighet som er innrøkt, trodde det skulle være lett å fikse med litt sperregrunn og annet gøy.
Men nå når jeg skal ta tak i problemet på ordentlig har jeg noen funderinger.

Alt 1:
Sparkle igjen hull, pusse, vaske og male over eksisterende tapet med sperregrunn.

Alt 2:
Fjerne tapetene til jeg kommer til betongen, bredsparkle, pusse, sparkle, pusse, vaske, male med sperregrunn.

Alt 3:
Vaske og male med sperregrunn.

Det eneste jeg funderer over er om jeg fjerner tapetene, må jeg bredsparkle? Hvis ikke, trenger jeg virkelig sperregrunnen? (setter nikotin seg fast i betong?)

Alt 1 føles jo som om jeg bare maler over problemet i stedet for å fjerne det.
Noen vegger er jevne mens andre har bare en bulk som er ca 1 mm utover.

Takk for all hjelp og alle svar! Føler meg så forvirret.
OBS! Har kun malt vegger tidligere så har ingen erfaring med bredsparkling.
 
Et par skåler med eddik eller en ozonmaskin som går noen døgn burde fjerne røyklukten.
Husk bare at når man bruker ozonmaskiner så får ingen være i leiligheten når den er i gang. Deretter skal det luftes ut ordentlig, før man får oppholde seg der.
 
Jeg er bare amatør, men slik gjorde jeg i vårt innrøykte kjøkken: Vekk med løs tapet, mal med billig grunning (jeg kjøpte på Rusta), sparklet alle ujevnheter (tapetskjøter, skruehull mm), tapetserte med tapet. Noen spesiell sperregrunning brukte ikke jeg, men det avhenger av om du skal male veggene dine eller tapetsere.

Skal du male taket så vask med malervask først.

Tror det blir mer arbeid å fjerne all tapet. Da må du virkelig bredsparkle siden betong er for ujevn å male på.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.