Y
Jeg skulle gjerne få mange detaljer til å bli rødbrune, tenker på innertaket og gulvet på verandaen, noen gjerdepelere, og har også sett folk ha det på garasjeporter, men det blir nok for mye hos meg.

Men jeg lurer på om det innebærer at jeg må jakte på eksklusive materialer, eller om folk bare oljer sitt vanlige treverk til å bli slik?
Gjerde med rødbrune trematerialer og en metallhette på toppen av en stolpe. Golvet er steinbelagt, omgitt av grønt gress. Rødbrunt gjerde laget av tre, muligens oljet for å oppnå fargen. Oppstalling i stall med røde treinnslag og hvite hester i båsene, treverkets farge gir kontrast til metallgitteret mot lyse omgivelser.

Øverste bildet er jo bets eller farget olje.

Trelasten i gjerdet på øverste bilde er gran som er lasert.
Stallinnredningen er trolig lasert eik.

Y
Aha, beis altså og det finnes som fungerer på de fleste treslag, bare at jeg går og finner treverk med riktig form og beiser den til riktig kulør? Holder beisninger seg lenge eller er det et slit å vedlikeholde like olje på eikebenker?

Garasjeport i mørkt tre med horisontale linjer og rektangulære vinduer på siden, omgitt av steinvegger. Utendørs terrasse i tre med jevne, rette linjer. Sollys skaper reflekser på den nylig beisede overflaten. Terrasse trappes opp mot huset. Brun beiset tredør med glasspaneler, flankert av to lanterner og grønne planter i potter. Dobbeldør i mørkt tre med vinduer, flankert av to lamper og to busker i potter, omkranset av hvite søyler. Dør i treverk på en hytte med to tønner og grønne støvler ved siden av, flankert av lamper.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.