Hei godt folk,

Har påbegynt bygging av kjellergulv og ikke-bærende skillevegg.
Når jeg inspiserte fundamentet til den ikke-bærende veggen, ble jeg imidlertid i tvil.

Selve veggen er 7 cm tykk og består av lettbetong, mens fundamentet er nesten 30 cm bredt og cirka 20 cm tykt, støpt i betong, men uten armering. Jeg kommer til å måtte meisle bort selve fundamentet. Hvordan ser dere på saken, burde jeg få noen til å ta en titt?

• Betongfundament ved gulvkant, delvis skadet og omgitt av små stein og rusk. En spade og kost synlig i bakgrunnen.
  • Rivningsarbeid i en kjeller, med et oppbrutt kjellergulv og løse fliser. Hjørne med rør, en vask og en rød betongbormaskin på gulvet.
  • Gulv med fjernet fliser og eksponert jord, lettbetongvegg og uarmeret betongfundament. Spade og feiekost ved siden av. Golvfliser i bakgrunnen.
Hvordan har du bestemt at veggen er ikke-bærende?

G grovspacklarn skrev:
Hvordan har du bestemt at veggen er ikke-bærende?
Basert på arbeidsberedningen fra 1945 framgår det tydelig at de ikke bærende mellomveggene skal oppføres av lettbetong.

S Sixtens skrev:
Basert på arbeidsberedningen fra 1945 fremgår det tydelig at de ikke bærende mellomveggene skal oppføres av lettbetong.
Om du er sikker på det så. "Foten" er der for å fordele trykket fra veggen, og det veggen evt. bærer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.