Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Skal du gjøre en rivningsanmälan så er det nok en svært dårlig idé. Så nei man skal/får ikke grave ned rivningsvirke hvorfor ikke kjøre det til tippen?
Årsaken til at jeg ikke vil deponere tre som er tre rent er at det ville koste 150000kr og at jeg har 200ha uten naboer og egen gravemaskin. Men sier loven det så selvsagt gjør jeg det.Andreas_kalmar skrev:
Best svar får du nok om du spør kommunen...
Sammen med rivenmeldingen skal du sende inn en plan for hvordan avfallet skal håndteres der det skal framgå hvilke ulike typer avfall det er, omtrentlige volumer og eventuelt farlige avfall. Skriver du der at du skal kjøre det til dynga men graver det ned i stedet så får du sikkert problemer.
Men kommunen kanskje godtar en plan som innebærer at rent stein og tre deponeres lokalt?
Ellers får du skrive at treet skal lagres for å kunne gjenbrukes så legger du det i en haug i en bortgjemt del av eiendommen...
Sammen med rivenmeldingen skal du sende inn en plan for hvordan avfallet skal håndteres der det skal framgå hvilke ulike typer avfall det er, omtrentlige volumer og eventuelt farlige avfall. Skriver du der at du skal kjøre det til dynga men graver det ned i stedet så får du sikkert problemer.
Men kommunen kanskje godtar en plan som innebærer at rent stein og tre deponeres lokalt?
Ellers får du skrive at treet skal lagres for å kunne gjenbrukes så legger du det i en haug i en bortgjemt del av eiendommen...
Jajamen syntes det hørtes fryktelig dyrt ut å deponere tre i container, når hele huset består av tømmerstokk grov bjelkelag i mellomdekke, taket er tømmerstokker. Forstår at man må deponere malt tre elektrisk avfall og radiatorrør og diverse sanitærinventar. Tror du de kan kjøpe at man oppgir at treet skal brukes til ved? Fyrer med ved i to av mine andre hus.useless skrev:
Beste svar får du nok om du spør kommunen...
Sammen med rivingstillatelsen skal du sende inn en plan for hvordan avfallet skal håndteres der det skal fremgå hvilke forskjellige typer avfall det er, omtrentlige volum og eventuelt farlig avfall. Skriver du der at du skal kjøre det til søpla men graver det ned i stedet så får du sikkert problemer.
Men kommunen aksepterer kanskje en plan som innebærer at rent stein og tre deponeres lokalt?
Ellers får du skrive at treverket skal spares for å kunne gjenbrukes så legger du det i en haug i en bortgjemt del av eiendommen...
En gammel svigerfar rev huset sitt etter at de hadde bygd nytt, det var en falleferdig tømmerhytte.
Alt tømmeret gikk til en svoger som brant det i vedovnen sin. Sagflisen tok naboen og brant i flis/sagmuggkjelen sin.
Så det burde være mulig å i det minste skrive at det skal brennes i ovnen, men om man brenner opp alt i et stort bål etter å ha revet det, er en annen sak.
Alt tømmeret gikk til en svoger som brant det i vedovnen sin. Sagflisen tok naboen og brant i flis/sagmuggkjelen sin.
Så det burde være mulig å i det minste skrive at det skal brennes i ovnen, men om man brenner opp alt i et stort bål etter å ha revet det, er en annen sak.
Jajamen kommer jeg med all sannsynlighet til å gjøre, tenker bare på hvordan kommunen stiller seg til hvor jeg gjør av med rivningsavfallet, skal bygge opp et nytt hus på samme sted nemlig, vil ikke gjøre noe som risikerer problemer.K kest skrev:
Jajamensan synes også det burde gå har ingen naboer på 3km som kan irritere seg på det, tenkte i samme baneL Lutte skrev:En gammel svigerfar rev huset sitt etter at de hadde bygd nytt, det var en skrøpelig tømmerhytte.
Alt tømmer gikk til en svoger som fyrte det i sin vedovn. Sagflisen tok naboen og fyrte i sin flis/sagflisovn.
Så at nok skal det gå å i hvert fall skrive at det skal fyres i ovnen, men om man brenner opp alt i et stort bål etter at man har revet det ned, er en annen sak.
200 hektar. Da er det en næringsfastighet. Du kan gjenbruke alt materiale til bygninger du har eller skal bygge da kun hovedbygningen er byggesøknadspliktig. Økonomibygninger til næringen er frie.K kest skrev:
Det er ikke ulovlig å være en dårlig forretningsmann og gjøre feilinvesteringer.
Ja visst, det er næringseiendom, med to låver på 480kvm hhv 375kvm og deretter 4 driftsbygninger, der sa du en skikkelig god ting som jeg ikke har tenkt på.K kest skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 368 innlegg
Hugg opp skiten te' ve'...