Hei!

Jeg skulle gjerne rive 3 stk. vegger mellom kjøkkenet og stuen. Veggene er cirka 8 cm brede og er ikke laget av tegl, betong eller lettbetong. De er hule. Har lest om selvbærende fagstoler på loftet og at da skulle veggene under loftet ikke være bærende. Jeg har vært oppe på loftet og sjekket under isolasjonen, og der finnes ingenting som hviler på veggene, verken takstoler eller annet. Trenger man å forsterke på noen måte hvis veggene bidrar til husets stabilitet, eller kan man med god samvittighet rive dem? Jeg legger ved bilder fra loftet samt tegninger. Ville virkelig sette pris på alle tips man kan få.

Vennlig hilsen/ Christian

• Loft med trebjelker, enkelte esker, isolasjonsmateriale på gulvet, og takstein. Ingen takelementer hviler på vegger under.
  • Loftet med trebjelker, diverse oppbevarte gjenstander, og isolasjon synlig mellom bjelkene.
  • Tegning av bjelker på loftet med detaljer om takverk og paneler. Viser konstruksjonen og bjelkefordelingen på loftet.
  • Plantegning av en bolig med markerte vegger mellom kjøkken og stue. Veggene er ikke bærende, og det vurderes å rive dem for å åpne opp rommet.
  • Plantegning av kjøkken og spiseområde, med tre markerte vegger som ønskes revet. Viser mål og plasseringer i rommet.
C chpre skrev:
Skulle virkelig sette pris på alle tips man kan få.
Hva er meningen med å rive veggene?

Vil dere ha matos og støy i stuen?
Da er en alternativ løsning å plassere en byggevifte i døren mellom spiseplassen og stuen. Det bør gi samme resultat til lavere kostnad.

Dessuten kan man enkelt slå av viften om man angrer seg...

• Elsker
skogaliten og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.