21.689 lest ·
23 svar
22k lest
23 svar
Rive vegg
Angående kjøkkenvifte så har jeg allerede sjekket det. Jeg pratet med en i foreningens styre og han sa at han og mange andre hadde "vanlige" motorvifter. Siden han aldri hadde hørt en klage fra noen så skal det ifølge ham gå bra.
Nå er jeg i gang med byggingen. Så langt har jeg bare revet tapet og avdekket rørene i veggen slik at en rørlegger kan få tilgang til dem. Jeg kommer tilbake etter hvert som arbeidet går fremover. Igjen takk for all hjelp jeg har fått, deres råd og tanker har vært veldig bra!
En BRF må alltid ha forsikring - forskjellen er at egenandelen på foreningens forsikring er mangedoblet sammenlignet med individets egenandel på borettslagstillegget. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror ikke at en forening ville anse det lønnsomt å overta de forsikringer som normalt sett ligger på innehaveren, så du bør nok sjekke nøye før du evt. vurderer å kvitte deg med din egen!linc skrev:
/alacs (tidl. leder i en brf)
Nå er veggen nede, all gammel tapet er borte, og vi har satt opp glassfiberfilt på stort sett alle veggene som skal males senere. Det kommer til å bli kjempebra når jeg endelig blir ferdig, leiligheten og kjøkkenkroken føles større nå.
Når jeg først er i gang tenkte jeg også å ta fatt på kjøkkenkroken ordentlig, hvilket blant annet innebærer å rive ut alle gamle skap. Et av skapene er et gammelt spiskammer med ventilasjon, det har antagelig vært et svalskap tidligere. Fyller den ventilasjonen noe annet formål, eller kan jeg "ta bort den"?
Når jeg først er i gang tenkte jeg også å ta fatt på kjøkkenkroken ordentlig, hvilket blant annet innebærer å rive ut alle gamle skap. Et av skapene er et gammelt spiskammer med ventilasjon, det har antagelig vært et svalskap tidligere. Fyller den ventilasjonen noe annet formål, eller kan jeg "ta bort den"?
Hvorfor vil du fjerne den? Har du annen ventilasjon på kjøkkenet? Hvordan ser ventilasjonen i resten av leiligheten ut? Luft må kunne komme inn og ut et sted, ellers får du dårlig klima i leiligheten. Og det er totalen som teller.
MVH
Ronnie
MVH
Ronnie
Som det ser ut nå har lokket vært helt skrudd på og kjøleskapet har stått rett ved siden av. Det jeg vil gjøre er å flytte kjøleskapet så langt mot veggen som det bare går for å få et par centimeters rom til når man står og vasker opp ved vasken. Det er en ettromsleilighet med en _liten_ kjøkkenkrok så hver centimeter gjør det bedre. Hvor kan det ellers finnes ventilasjon i leiligheten? Ved vinduene?
Klikk her for å svare