Jeg har et lite dilemma. Vi har kastet ut den gamle vedovnen og nå vil jeg rive røykrøret også. Jeg har klart å senke det rett ned en halv meter så toppen ligger under skorsteinens "tak" og fikset hullet som ble.
Nå står bunnen av røret på betonggulvet i fyrrommet, hele røret er løst og sitter ikke fast noen steder. Dog er det ca: 6-7 meter høyt og tungt som bare det... Jeg kan knapt vri det rundt sin egen akse og enda mindre løfte det.
Kanskje jeg kunne få inn en jekk under på en eller annen magisk måte hvis det ville hjelpe. Hvordan i all verden skal jeg få bort dritten?
Jeg har brukt vinkelsliper noen halvmeter opp, men tør ikke å kutte helt av. Røret vil jo komme med en voldsom kraft hvis jeg gjør det. Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre?

Røret er nede. :)
Jeg boret to hull rett over der jeg hadde skåret med vinkelsliperen. Stoppet i et kraftig mindre rør og satte jekk mot det mindre røret og pumpet opp. Skar av røykrøret og senket det på en betongblokk. Jeg måtte gjøre prosedyren om noen ganger, men tre timer senere lå røret i biter på garasjeoppkjørselen. Victory! :D

• Liker
corre og 1 annen
  • Laddar…
Bra jobbet & smart tenkt!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.