wildeside wildeside skrev:
Bygg et telt av byggeplast rundt, ta på engangsdrakt og et bra pustefilter, så slipper du støve ned så mye.
Blir ikke mye støv med hammer og huggmeisel betydelig mer lettarbeidet enn med maskiner det er overkill

• Liker
AnnikaMatilda
  • Laddar…
wildeside
K kortis skrev:
Blir ikke mye støv med hammer og huggjern betydelig mer lettarbeidet enn med maskiner det er overkill
Ehhh hva har jeg sagt om verktøyvalg:surprised:
Gav bare et råd om hvordan TS skulle minimere problemet med støv uansett hvilket verktøy TS velger.

E Erik555 skrev:
Hei,

Jeg skal rive en grusom åpen peis i huset mitt. (Huset er bygd i 1915, og dette uvesenet hører ikke hjemme her). Se bilde.

Nå til problemet mitt; ingen vil engang gi et tilbud på arbeidet. Jeg vil helst ikke gjøre det selv, men det heller mot at det må bli sånn. Alt skal bort, peisen, teglstenen og fundamentet.

Spørsmål en: Er det noen som kan gi tips om noen som kan utføre riving i Göteborg?

Spørsmål to: Hvis jeg ikke får tak i noen, hvor gjennomførbart kan denne rivingen være å gjøre selv? Tror dere 'overdelen' er massiv eller hul, noen som har erfaring med lignende?
Hvordan gikk det? :)

wildeside wildeside skrev:
Ehhh hva har jeg sagt om verktøysvalg:surprised:
Gav bare et råd om hvordan TS skulle minimere problemet med støv uansett hvilket verktøy TS velger.
Og da gav jeg mitt råd for at han skulle slippe sparkdrakt, telt og alle beskyttelser.
Jeg har jo revet litt ovner og skorsteiner.
Men men.

J Jockoh skrev:
Hvordan gikk det? :)
Joda, det ble håndverkere som fikk æren av å gjøre det. Det tok to personer en hel dag å meisle bort dritten. Overdelen viste seg å være veldig massiv og ganske slitsom å ha med å gjøre. (jeg var hjemme og jobbet den dagen og de jobbet aktivt hele dagen).

En morsom overraskelse var at gulvet under var intakt og den steinplaten som hadde vært foran den kakkelovn som en gang sto der (men tragisk nok ble fjernet på 70-tallet) var fortsatt der.

Det har blitt diskutert støv i tråden, det støvet ganske mye. De plastet inn området og hadde støvfelle, men det var likevel ganske støvete i de tilstøtende rommene.

Oppsummeringsvis er jeg glad for at jeg ikke gjorde det selv.

En teglt peis med leker plassert i åpningen, inkludert biler og en traktor. Det er et rødt barnekjøretøy foran peisen på tregulvet. Grønn kommode med glassdører pyntet med planter og lyslenker, mot blå tapetvegg. Oransje lekehund står ved siden av.

• Liker
Jockoh
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.