10.901 lest ·
19 svar
11k lest
19 svar
Rive peis, selv eller håndverker.
Hvordan gikk det?E Erik555 skrev:Hei,
Jeg skal rive en grusom åpen peis i huset mitt. (Huset er bygd i 1915, og dette uvesenet hører ikke hjemme her). Se bilde.
Nå til problemet mitt; ingen vil engang gi et tilbud på arbeidet. Jeg vil helst ikke gjøre det selv, men det heller mot at det må bli sånn. Alt skal bort, peisen, teglstenen og fundamentet.
Spørsmål en: Er det noen som kan gi tips om noen som kan utføre riving i Göteborg?
Spørsmål to: Hvis jeg ikke får tak i noen, hvor gjennomførbart kan denne rivingen være å gjøre selv? Tror dere 'overdelen' er massiv eller hul, noen som har erfaring med lignende?
Joda, det ble håndverkere som fikk æren av å gjøre det. Det tok to personer en hel dag å meisle bort dritten. Overdelen viste seg å være veldig massiv og ganske slitsom å ha med å gjøre. (jeg var hjemme og jobbet den dagen og de jobbet aktivt hele dagen).J Jockoh skrev:
En morsom overraskelse var at gulvet under var intakt og den steinplaten som hadde vært foran den kakkelovn som en gang sto der (men tragisk nok ble fjernet på 70-tallet) var fortsatt der.
Det har blitt diskutert støv i tråden, det støvet ganske mye. De plastet inn området og hadde støvfelle, men det var likevel ganske støvete i de tilstøtende rommene.
Oppsummeringsvis er jeg glad for at jeg ikke gjorde det selv.

Klikk her for å svare