Totalt hjerneteppe resulterte i at jeg la første rad med gulvspon på linje med hverandre, dvs alle skjøtene er på samme linje, ca 7m i bredde.
Skal jeg rive dem opp, ta smellen (ca 2500kr i gulvspon jeg må kaste) og gjøre det riktig, eller fortsette fra mitt nye utgangspunkt, men legge dem korrekt, dvs overlappet?
Totalt hjernslipp resulterte i at jeg la første raden golvspån i linje med hverandre, dvs alle skjøtene er på samme linje, ca 7m i bredde.
Skal jeg rive opp dem, ta smellen (ca 2500kr i golvspån jeg må kaste) og gjøre rett, eller fortsette fra mitt nye utgangspunkt, men legge dem korrekt altså forskjøvet?
har du alle skjøtene på bjelkelaget er de vel ikke noe problem? Hvis ikke kan du få felle inn en kortling under alle og skru til?
Slik ser det ut. De slutter mellom forbi nærmeste gulvbjelkelag. Så jeg kanskje jeg sage 22 mm dypt med sirkelsagen over nærmeste gulvbjelkelag og deretter fortsette fast med overlapp legging. Hva tror du om det kontra å rive alt og begynne på nytt?
Kanskje best å gjøre som du skrev, ta sirkelsagen og sage et rett snitt over nærmeste bjelkelags regel. Unødvendig å rive opp alt!
Er den sporede gulvsponplaten tilstrekkelig bærende for å skjøtes i luften? Har lagt nesten 70 kvm hjemme men la vanlig gulvspon først nettopp på grunn av bæreevnen.
Kanskje best å gjøre som du skrev, ta sirkelsagen og sage et rett snitt over nærmeste bjelkelag regel. Unødvendig å rive opp alt!
Er den sporede gulvsponplaten tilstrekkelig bærende for å skjøtes i luften? Har lagt nesten 70kvm hjemme men la vanlig gulvspon først nettopp pga bærigheten
Ja, de er bærende om de perforerte kantene limes sammen. Men det forutsetter at jeg legger alt overlappende, noe jeg kommer til å gjøre nå etter jeg har korrigert feilen
Stor takk! Smått panikkslagen når jeg tenkte at jeg måtte rive ut alt og begynne om, men om de er skjøtet på en regel bør det være "ok"
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.