Det der hjelper ikke til med noen bæreevne. Derimot, hvis du skulle ønske å åpne opp åpningen så den blir større, da kan det bli bæreevneproblemer. Men det er ikke sikkert, siden det avhenger av hvordan det ser ut rundt omkring, noe bildet ditt ikke viser.
Jeg ville ikke tro at hvelvet i seg selv er bygget for bæreevnens skyld.
Å bygge hvelv av en døråpning er en merkelig idé som oppsto på sent 1900-tall, ofte i kombinasjon med tapeter med grov struktur. Antar at det kom i forbindelse med at pizzeriaene kom til Sverige og alle syntes det var eksotisk.
Dog kan jo døråpningen også ha blitt utvidet i forbindelse med hvelvet, så man bør nok tenke seg om ved tilbakestillingen uansett.
Edit: Litt nummer to på den.
PS: Misforstå meg rett - jeg elsker pizza (og pizzeriaer men ikke i hjemmet)
Å bygge hvelv av en døråpning er en merkelig idé som oppsto på sent 1900-tall, ofte i kombinasjon med tapeter med grov struktur. Antar at det kom i forbindelse med at pizzeriaene kom til Sverige og alle syntes det var eksotisk.
Dog kan jo døråpningen også ha blitt utvidet i forbindelse med hvelvet, så man bør nok tenke seg om ved tilbakestillingen uansett.
Edit: Litt nummer to på den.
PS: Misforstå meg rett - jeg elsker pizza (og pizzeriaer men ikke i hjemmet)
Sist redigert:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Som påpekt i ovenstående innlegg så gir den hvelvkonstruksjonen ikke mye støtte.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Riva plastmatta, farligt?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Privat leverantör vatten - risk för avstängning
Juridik -
Den enkleste måten å rive gamle gipsplater?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Rörmokaren glömde stänga vattnet, golvet måste rivas upp
Frågor om juridik och fastighetsrätt -
Aqara Valve Contol: Stänga av inkommande vatten
Vatten & Avlopp