Heisann!

Jeg vet ikke helt om dette er riktig forum å poste i, så en eller annen moderator kan sikkert flytte den, beklager. :-[

For cirka et år siden monterte jeg opp en innvendig vegg med hjelp av trelekter og gipsplater (Danogips), men nå er det slik at jeg vil rive denne veggen, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal klare å skru opp gipsplatene igjen siden det sitter sparkel og maling på skruene, eller rettere sagt så kan jeg ikke engang finne hullene hvor skruene sitter i.

Har noen et godt tips på hvordan man enklest river en innvendig vegg?
Jeg vil helst ikke bruke en slegge da det kan være forstyrrende for naboene.

takk og ha det!
 
Kofot+lapp i postkassen hos naboene er nok riktig medisin. Du trenger jo bare bråke i noen timer så er det jo klart!
 
Reglene kan du finne med en reglendetektor. Jeg har en kombinert regelfinner, elfinner og metalldetektor. Det er for så vidt ikke noen større nøyaktighet på den, men har du vel funnet reglene (burde vel ellers gå å lytte seg frem til hvor de sitter ved å banke i veggen) så kan du kanskje frilegge dem og finne skruene?
 
Hejman skrev:
Hei!

Jeg vet ikke helt om dette er riktig forum å poste i, så en moderator kan sikkert flytte den, beklager. :-[

For cirka ett år siden monterte jeg en innervegg med hjelp av trelekter og gulvgipsplater (Danogips) men nå vil jeg rive denne veggen men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal kunne skru opp gipsplatene igjen siden det sitter sparkel og maling på skruene, eller rett sagt så kan jeg ikke engang finne hullene der skruene sitter.

Har noen et godt tips på hvordan man enklest river en innervegg?
Jeg vil helst ikke bruke en slegge da det kan forstyrre naboene.

takk og hei!
Slik gjør du!!!

1) Ta fram en sag, elektrisk eller manuell spiller ingen rolle.
2) Bank på veggen så hører du hvor lektene sitter.
3) Midt i mellom 2 lekter kjører du et loddrett snitt. Samt kapper ut litt for å komme inn med hendene.
4) Riv platen fram til lekten.
5) Nå fortsetter du å rive for enten har du havnet på midten av lekten da tar du brekkjernet og letter på platen så bryter du tak i den igjen fram til skjøten. Alternativt er du på skjøten da kjører man samme vis om man ikke får tak i remsen da river man den av. Har man flaks så vises skruene, skru dem ut og riv...

Slik gjorde jeg i hvert fall under min aktive karriere når jeg skulle rive der det satt folk på kontor f.eks. eller når man var hjemme hos folk og rev....
 
Gips er jo lett å skjære med en liten tapetkniv og ta i passe biter.
 
Åh, et slikt gyllent tilfelle å avreagere på... naboene klager sikkert ikke på en halvtimes uhemmet sinne? :P ;D 8)

Ellers synes jeg at du skal ta en kniv og bare skjære deg et hull i gipsen, så tar du frem brekkjernet og bender løs platene etter hvert. (du vil sikkert ikke ha gipsen i for store plater uansett. Det er lettere å håndtere i søppelsekker synes jeg.).
 
En dag fri når naboene er på jobb og så "Brute Force" med åndedrettsvern på, for det støver noe forferdelig. ;-)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.