Har en tidligere sommerhytte som jeg har gjort om til garasje. Hytta er utbygd med en terrasse som jeg nå har bygget inn for å gjøre garasjen større. Har revet den gamle ytterveggen og vil nå erstatte stenderne med en limtrebjelke. Har sett litt på Moelvens program men vet ikke helt om det finnes noen mal som tilsvarer den ombyggingen jeg vil gjøre. Veggen er 8,80 lang og jeg har tenkt å ha en søyle i midten og en ved hver vegg så åpningene blir ca 4,40m. Taket er platetak og et enkelt innertak, isolert med sagflis. Over stenderne sitter nå en firetoms plank på 100x100 som jeg tenkte får bli sittende. Tror dere det holder med en 90x405 under den? Legger ved litt bilder og en enkel tegning i paint som viser huset fra kortsiden. Den veggen som er skriblet på er den jeg vil ta bort. Kortsiden er ca 6 m. Dette er et budsjettbygg så jeg vil helst ikke bruke penger på å ansette en konstruktør og derfor spør jeg dere ærede forummedlemmer :)

• En enkel byggetegning i paint som viser siden av et hus med en markert tidligere veranda.
  • Innsiden av et ombygd garasje med trestendere, delvis revet vegg. En blå bil er parkert til høyre.
  • Trebjelker og delvis demontert vegg i ombygget garasje med paneltak. Veggen skal erstattes med limtrebjelke for støtte.
90x 405 rekker alldeles sikkert antagelig er det unødvendig kraftig.

Enig. 90x405 høres helt passe overdimenjonert ut for en hjemmebygger.....!

Synes dere jeg skal gå for en tynnere dimensjon eller?

Nei, jeg synes at man som gjettende hjemmebygger skal ta i så man sprekker buksene. Da holder det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.