Skal renovere en 3-roms på ca 80kvm
6 nye vinduer skal inn.
Badet klart
Tenker meg ikke det dyreste materialet
Ca 25lm yttervegg skal fores ut, isoleres og der skal strøm og elementrør trekkes

Hva har jeg glemt?
Har ikke regnet nøyaktig, men bare tatt en omtrentlig beregning.

Det jeg kommer på er stikkontakter og brytere
Blir vel 2-3000:- til

Byggkostnadslista for renovering: vinduer, gips, OSB, skruer, isolasjon, trevirke, elektrisk utstyr, benkeplate, og spotlights med priser.

Kostnadsbild for renovering med VVS, maling, sparkel og gulvlakk, totalbeløp 92.000 kr.

Om dere synes vindusprisene er lave, så er det fordi det er pvc.
Ingen arbeidskostnader er med så klart.
Tak skal fores ned, helst hengende et stykke fra eksisterende tak, enkelt gips med 45 isolasjon for litt lydisolering.

Som materialpris høres det vel, i det minste på overflaten, rimelig ut.
Så får du legge på den sedvanlige 30-50% bufferen - som alltid av en eller annen grunn virker å bli spist opp i det minste delvis :)

• Liker
nino
  • Laddar…
Tror at jeg har tatt høyde for mengden materiale, men det vet man jo først når det er klart 😄

Har også en del materiale "på lager"

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Funderte på om jeg skal gjøre en mindre renovering da det dro av gårde vel mye...
F.eks. droppe å senke takene, men det blir jo ikke mange 1000 man sparer, ulempen er at da må jeg bruke de gamle pansarrørene, noe som kanskje er ok, men det ville føles bedre med nytt.

Nå er det jo resten av alle vinduene, så der kan jeg "spare" eller utsette, 10 000 men ellers er det ikke mye man kan spare inn på?

Malingen og sparkel går med, element greiene blir jo uansett, litt isolering...
Blir kanskje 70' og da er det jo kanskje like greit å gjøre alt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.