Vi har gjort en ambisiøs utvendig renovering av huset, men det som gjenstår å fikse er en svært nedslitt brotrapp.
Har fått et tilbud på 181.000 SEK inkl. mva eks. ROT. Spesifikasjonen var form, armering, støping samt betong. Da dette var langt over mitt budsjett, er jeg takknemlig for innspill på nedenfor:
– Prisnivå for full renovering av betongtrapp for en privat villa utenfor Stockholm (se bilder)
– Utførelse og holdbarhet. Tradisjonell betong vs. f.eks. Marmocit belegg
– Eventuelle tips om selskaper å kontakte
Takk på forhånd,
Erik Leonsson
Har fått et tilbud på 181.000 SEK inkl. mva eks. ROT. Spesifikasjonen var form, armering, støping samt betong. Da dette var langt over mitt budsjett, er jeg takknemlig for innspill på nedenfor:
– Prisnivå for full renovering av betongtrapp for en privat villa utenfor Stockholm (se bilder)
– Utførelse og holdbarhet. Tradisjonell betong vs. f.eks. Marmocit belegg
– Eventuelle tips om selskaper å kontakte
Takk på forhånd,
Erik Leonsson
Medlem
· Blekinge
· 12 263 innlegg

Typ sånt.
Haha ja, det hadde ikke vært utrolig. Men nei, 100% at de har full kontroll på hva som skal gjøres. De har sett film av trappen og har sendt fine referansebilder fra tidligere prosjekter. Det er jo en omfattende jobb selv om summen er veldig høy.Farstatjej90 skrev:
Ja, akkurat, dette arbeidet ville sikkert stoppet på over 200K med en smed uansett. Skal sjekke med dem hva de vil ha for å smi hele trappen.RoTe skrev:
Bygningsveteran
· 2 745 innlegg
Støpe sider, fylle opp og legge granittstein.
Gjorde det da jeg bygget for 4 år siden.
1100 kr levert hjem for 1200 mm bred i massiv granitt.
Tror jeg har et bilde i albumet mitt.
Gjorde det da jeg bygget for 4 år siden.
1100 kr levert hjem for 1200 mm bred i massiv granitt.
Tror jeg har et bilde i albumet mitt.
Jeg hadde armert og støpt den selv, om ikke smijernstrapp blir valget selvfølgelig.
Du har jo målene, og å najde armering er jo ikke så vanskelig. Skru igjen formen etter hvert trinn med litt for mye betong i. Visst, det blir litt jobb, men dette er jo ikke noe umulig prosjekt, selv for en amatør.
Du har jo målene, og å najde armering er jo ikke så vanskelig. Skru igjen formen etter hvert trinn med litt for mye betong i. Visst, det blir litt jobb, men dette er jo ikke noe umulig prosjekt, selv for en amatør.
Tror min trapp med material var typ 5-8000kr. Ble gjort på noen kvelder og helger, ved siden av heltidsarbeid. Armert betongtrapp med overflate av hogd granitt.
Herregud, man må jo være lege nå til dags for å ha råd til å gå til jobben, om noe på huset skal gjøres med håndverkere.
Herregud, man må jo være lege nå til dags for å ha råd til å gå til jobben, om noe på huset skal gjøres med håndverkere.
Klikk her for å svare