Hei.
Renoverer bad på hus fra 1953 og fjernet gammelt flis. Originalt var det bare en pusset overflate med maling som ble flislagt over på 90-tallet.
Da jeg rev ned flisene fulgte pussen med. Kan jeg bare fylle igjen dette, eller må all pussen fjernes og overflaten pusses på nytt?
Jeg vurderer å pusse lett og deretter sette gips og flislegge på, eller flislegge på den nye pussen.
Selvfølgelig etter tettesjikt.

Med vennlig hilsen Olof.

• Veggen i et bad under renovering viser avskallet puss og rester etter fjernet flislegging. Trestenderverk og malingslag er synlige.
  • Veggen i et 1953-bad med fjernet flis, avslørende gammel, slitt puss og maling. Eksponerte strømledninger stikker ut øverst.
Lettest er nok å sette opp gips med festelim, vanskelig å pusse det til sånn at det blir jevnt. Ellers kan du selvfølgelig banke ned alt og pusse jevnt.
Om murveggen er en skorstein så er det tvilsomt om det er lov å sette opp gips på av branninspeksjonsårsaker.

takker for svar. Det er kjøkken på den andre siden, så ingen skorstein. Jeg antar dog at jeg må legge på litt gips eller mørtel for å få det litt glattere så limet fester seg bak våtromsgipsen?

/Mvh Olof.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.