Jeg skal skru opp nytt innertak i garasjen min og lurer på om retningen på lektene bak gipsplatene har noen betydning? Om de ligger langs platens langside eller langs platens kortside.

Njæ, egentlig ikke da du gliser på 300c/c. Dog finnes ingen grunn til å gjøre annet enn å glise langs med gipsens langside.

N Nils82 skrev:
Nja, egentlig ikke da du gliser på 300c/c. Dock finns ingen anledning til å gjøre annet än å glise langs med gipsets langsidene.
Nja, jeg får nok for meg at det er bedre at langsideskjøten "henger i lufta" delvis enn at tverrsideskjøten gjør det.

• Liker
McNulty
  • Laddar…
Jeg kommer til å ha 2 lag med lekter, først 60 cc den ene lengden og deretter 30 cc den andre lengden. Dette er for kabeltrekking og plass til downlights. Jeg vil ha gipsplatene i en viss retning for å få så lite skjøter som mulig (mindre å sparkle og kappe).

Kabeltrekkingen vil gå langs med gipsplatenes langsider, og dette gjør det ekstra ønskelig at det siste laget med lekter går langs med gipsplatenes kortside, da man enkelt kan legge alle elektrorørene på det siste laget med lekter.

Ser ikke ut til å ha noe større betydning, ser det ut som, da 30 cc og platene cc er nesten det samme.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.