Kjøpt leilighet og revet innervegg inn mot kjøkkenet for å åpne opp. Veggen ser ut til å være leca/lettbetong(?) som er pusset. Nå til mitt dilemma rundt hvordan i all verden jeg skal fikse dette, slik at det både blir jevnt, pent og holdbart? Holder det å bygge opp lag av typ gipsbruk og bruke noen hjørnebeskyttere? Vurderer å sette opp stendere på høyre side inn mot kjøkkenet og mot taket som støtte, men det fungerer ikke på andre siden, for der må veggen være glatt inn mot kjøkkenet, og jeg vil helst ikke rive mer med risikoen for å gjøre alt verre. Noen gode tips??

• Lägenhet under renovering med borttagen innervägg; visar oskyddad leca/lättbetong, byggmaterial på golvet och en dammsugare i rummet.
  • Skadet innvendig vegg med avskallet puss, viser strukturen av leca eller lettbetong. Verktøy og hyller i bakgrunnen.
  • Rivd innervägg av lettbetong i leilighet, med synlige ledninger og ujevn overflate ved kjøkkenet, delvis dekket av puss.
  • Revnet innendørsvegg av lecabetong eller lettbetong med puss, ved siden av vindu. Viser ujevn overflate og skade etter riving.
  • Rivd innervägg, viser avskallet leca eller lettbetong mellom kjøkken og stue, med sprukket puss ved siden av et vindu.
A
L Lucky89 skrev:
Kjøpt leilighet og revet innervegg inn mot kjøkkenet for å åpne opp. Veggen ser ut til å være leca/lettbetong(?) som er pusset. Nå til mitt dilemma om hvordan i all verden jeg skal fikse dette for at det både skal bli jevnt, pent og holdbart? Holder det med å bygge opp lag av type gipsbruk og bruke noen hjørnebeskyttelse? Vurderer å sette opp stendere på høyre side inn mot kjøkkenet og mot taket som støtte, men det fungerer ikke mot den andre siden for der må veggen være glatt inn mot kjøkkenet og vil helst ikke rive mer med risiko for å gjøre alt verre. Noen gode tips??
Beste bruket til lettbetong er Finjas Laga vegg da du kan bygge tykke lag samt at det blir holdbarere enn gipsbruk som er ganske mykt i ytterhjørne..

• Sekk med 15 kg Finja Laga Vægg sparkel, egnet for tykke lag på lettbetong, gir mer holdbarhet enn gips.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.