Hei, Holder på å renovere kjøkkenet. Tenkte å høre litt om hva man skal bruke for å reparere hullet i veggen? Det ser ut til å være mørtel under gipsveggen. Tanken er at vi skal flislegge veggen når den er gjenopprettet. Ville vært veldig takknemlig for litt hjelp her ☺️ Har kjøpt håndgips Knauf rotband, men nå lurer jeg på om det er riktig..? Hullet er ganske dypt.
Tusen takk på forhånd ☺️
Tusen takk på forhånd ☺️
Du kan rolig bygge 10 cm med gipsbruk, så kjør på det
skrap bort alt løst og børst det verste støvet, forvann litt, og smør på, dra av med en stokk, du kommer nok til å måtte gjøre det 2 ganger da det krymper en anelse, ellers vanlig pussmørtel i omganger
Sparkle i vei :=)L Lindas_77 skrev:Hei, Holder på å renovere kjøkkenet. Tenkte å høre litt om hva man skal bruke for å reparere hullet i veggen? Ser ut til å være murpuss under gipsvegg. Tanken er at vi skal flislegge veggen når den er gjenopprettet. Hadde vært veldig takknemlig for litt hjelp her ☺️ Har kjøpt håndgips Knauf rotband, men nå lurer jeg på om det er riktig..? Hullet er ganske dypt.
Tusen takk på forhånd ☺️
Så at håndgipset (Rotband) har en tørketid på 24 timer men har en endelig fasthet etter 14 dager. Spørsmålet er om jeg må vente i 14 dager før jeg kan flislegge direkte på veggen og montere benkeskap, eller er det nok at veggen tørker i 24 timer? Eller finnes det andre tips å ta i bruk? Annen mørtel etc? Det er en liten del av veggen som skal fikses. Takk for litt veiledning.
Gipsbruk er en bra løsning, krever litt finesse for å få det rett og pent, og skal du flislegge veggen bør du være veldig nøye. Er veggen derimot veldig ujevn med mye søkk også på flere steder, vil jeg nesten anbefale å sette opp en ny innervegg utenpå hvis du har plass, alternativt at du skrur opp lekter mot veggen og fester platemateriale på det. Det blir vanskelig å få flisene pene hvis veggen er veldig ujevn. Spesielt hvis man bruker større fliser. Fordelen med å sette opp lekter er at du også kan legge elektriske ledninger i veggen.
Klikk her for å svare