Hei!

Jeg har nå tatt tak i vår mørke leilighet for å slippe inn litt lys i gangen.

Jeg har revet ned vegg/dørkarm til stue og kjøkken, noe som har gjort at det slipper inn mye mer lys i den mørke gangen.
Nå trenger jeg forslag til å dekke merker i taket etter den gamle veggen.

Har tenkt på å sparkle, men av gammel erfaring vet jeg at det kan vises i taket at det har vært en vegg der tidligere.
Hvordan gjør man det pent?

Har også tenkt på en enklere løsning med en dekklist i taket, men det er jo ikke like pent som flytende tak gjennom hele leiligheten.

Bilde av en delvis revet vegg mellom stue og kjøkken, med synlige murstein og en hylla fylt med diverse bokser og beholdere i bakgrunnen.

På bildet har jeg kun revet én vegg. Den andre til venstre er nede nå, og jeg skal begynne å rive ned kjøkkenet neste uke.

Ville vært takknemlig for noen hjelpetips til prosjektet mitt.

så lenge takene livar med hverandre så er det ikke noe problem. er det slette betongtak i tilgrensende rom? isf er det bare å hakke løs så mye at du kan fylle i med puss/husfix/gipsbruk. deretter finsparkle. deretter må du male hele taket, ellers vil du neppe få det usynlig. er det gipstak i de andre rommene hadde jeg lagt i biter av gips imellom. deretter strimler og sparkle.

Skal akkurat begynne på et lignende prosjekt og ble overrasket over hvor lik ditt bilde er vår planløsning, materiale og den veggen som skal bort. Hvordan løste du skjøten i gulv og tak? Hva brukte du for materiale for å få til pen avslutning ved teglsteinen? Mye takknemlig for svar...

Kjør gipsmur, det er lett å jobbe med. Husk å bruke hjørnejern på utgående hjørner bare.

Takk for svar. Hadde planlagt gipsmørtel på vegger og tak samt forsterkning i hjørner, men hva fungerer på gulvet mellom rommene der det bare er grus? Har nemlig planlagt å legge nytt felles tregulv for både kjøkken og hall og vil ha noe som blir jevnt og sporløst mellom uten direkte forskyvninger... Har for øvrig betong under nåværende matte og gulv.

Disse betongtakene pleier ofte å være "grängade", dvs ikke helt glatte, noe som ikke gjør det lett selv for proffer.
Så det avhenger selvfølgelig av hvor grovt/glatt taket ditt er for å få et ok resultat.

Kan man leve med en omfattnings"bräda" rundt hele skaden så slipper man mye bekymringer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.