Har en et par vegger i en kjeller fra 1960 hvor jeg trenger å reparere pussen.

Jeg har fjernet løs puss og trenger hjelp med å velge puss/mørtel. Kan ingenting om dette så deres kunnskap ville hjelpe meg å velge riktig!

Sender også med et par bilder, noen der pussen har løsnet og noen bilder der jeg har revet en vegg.

Samtlige vegger er yttervegger.

• Bilde av en kjellervegg fra 1960-tallet med avskallet puss, avslørende underliggende betong. Veggen har gul maling og ujevn finish.
  • Veggmur med avskallet puss ved vinduskarm i en kjeller fra 1960. Pussen er løs og trenger reparasjon.
  • En vegg i en kjeller med gul maling og skadet puss som har falt av, noe avdekket murverk vises. Veggboksen og vindu i bakgrunnen.
  • Skadet kjellermur, pusset fra 1960-tallet, med synlig revne og avskallet puss. Veggen viser områdets behov for reparasjon og valg av nytt puss.
  • Avflaket puss på en gammel kjellerved i et hus fra 1960-tallet, som trenger reparasjon. Kalk- eller sementbasert puss anbefales.
N
Pussmørtel c.
Men ved vinduet må du nok bruke ardex a46 først.

I
Gammel tråd, men vil bare si at det ser ut som at det kan finnes litt blåbetong i veggene om dere ikke allerede visste det. Trenger så klart ikke være et problem men kan være greit å vite.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.