Hei,

Holder på med å renovere huset mitt og støtte på litt problemer. Rev bort radiatoren i stuen og pussen satt jo alt annet enn fast bak den. Også når jeg rev bort listene så fulgte det jo med en del puss.

Legger ved noen bilder hvis jeg lykkes, ellers prøver jeg igjen når jeg kommer hjem. :)

Veggen i stuen med avskallet puss, avslører røde murstein etter fjerning av radiator og lister.

Veggen i en stue med borttatt puss under et fjernet element, viser skader og avslørt murverk. Rør og lister delvis eksponert.

Så mitt spørsmål er, hva lager man det best med? Leste et sted at hydraulisk kalk kunne kanskje fungere men vil ha litt mer input. Kanskje sette litt hønsenetting som armering?

Hva har dere alle for ideer?

Mvh
Niklas

mrhoha skrev:
Hei,

Så mitt spørsmål er hva reparerer man det best med?
Leste et sted at hydraulisk kalk kunne kanskje fungere, men vil ha litt mer innspill. Kanskje sette litt hønsenetting som armering?

Hva har dere alle av ideer?

Hilsen
Niklas
Gipspuss er lett å arbeide med.

P

Husfix fungerer også bra. Kan sparkles i tykke lag (det går også med gipsputs)

JA, gipsputs er jo lett å arbeide med om man ikke føler seg så hendig med murskjeen og ordentlig mørtel. Pass på å skrape bort alt løst og bind støv med litt vedheft/primer også for å være på den sikre siden om det er veldig porøst bak, selv har jeg fått en klar forkjærlighet for Optiroc's vedheft.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.