Hei,
Enden på muren ved siden av den gamle garasjeinnkjørselen har sprukket opp.

Tenkte å "reparere" dette med mørtel som en rask løsning til vi har midler til å gjøre det ordentlig om 5+ år (fasaden skal pusses opp, kjelleren renoveres osv.). Planen er å bygge opp med HusFix rundt den gamle armeringen, forme kantene med forskalingsfiner.

Tenker jeg riktig?

Det viktigste er ikke at det blir fantastisk pent, mer at barneføtter ikke skal skade seg.

• Sprukket ende av mur ved garasjenedfart med synlig armering, omkranset av et metallgjerde og jordsmonn. Planlagt reparasjon med HusFix.
  • Sprukket murende ved gammel garasje, utsatt armering, omringet av jord og grus. Planlegger midlertidig reparasjon med bruk og formplywood.
Billigere og enklere med en sekk ferdigblandet betong i stedet for husfix.

• Liker
cpalm
  • Laddar…
Gjør rent skikkelig med f.eks. høytrykksspyler.
Prøv å få bort så mye rust du kan fra jernene. Bor evt. i noe jern i det gamle.
Lag en form av noe, plater rupanel eller lignende.
Bland en sekk med ferdigblandet grov betong og hell i formen.
Riv formen etter noen dager, puss evt. med f.eks. Murbruk B.

Ok!

Hvor "rennende" blir betong egentlig? Tenker at en utfordring kan bli å få "støpeformen" til å bli tett nederst, det er jo ruglete asfalt under. Kanskje legge et lag av noe mindre rennende nærmest bakken (typ HusFix eller lignende? - obs, ikke ekstremt knyttet til HusFix, bare uvitende), la det herde/tørke og så helle betong? Kjedelig å helle noen liter betong ned i dreneringsrennen fordi støpeformen ikke sitter tett...

Skipp husfiksen helt, det har ingenting på din mur å gjøre. En god form og betong er det som gjelder.

Sjekk.

Flere tips på å bygge en bra støpeform mottas!

Jeg skulle tatt vinkelsliperen med steinklinge og kappet av den biten på muren....
Synes sjelden den typen av reparasjoner blir bra, men du lykkes kanskje bedre enn meg!

• Liker
Turbo_Tail
  • Laddar…
Kommer an på vannmengde hvor rennende den blir, men bland så tykt du kan, ta i litt mer sand fra en sandkasse eller så. Bland godt og ha i formen, la det stå noen timer til det har blitt litt hardt og ha i normalt blandet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.