Vi har revet en innervegg. Taket består av rupanel+tretex+gips+glassfiberstrie. Spørsmålet er hvordan jeg enklest reparerer det sporet som har blitt gjennom tretex+gipsen? I sporet ligger også en VP-rør som er litt tykkere enn tretex-platen. Strien skal senere sparkles og males.
- fylle med remser av gips+sparkel og papirremser?
- gipsbruk + sparkel og papirremser?
- fugeskum + gips og papirremser?
- skjære ut bredere og legge inn ny gips bredere enn sporet (kan være vanskelig pga. vp-røret) ?
Og lengden? Går den fra vegg til vegg. det blir aldri bra med å prøve å lappe i en bit, da trenger du sparkle og male om hele taket. Kanskje kjøpe en ferdigmalt bit som er ca 10 cm bred og sette over. det er en smakssak men billigst. Helst da en som er så lang at den evt går fra vegg til vegg, så blir det en helhet i det.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Skal du sparkle veven til et slett tak?
Kommer til å gå mye sparkel og det er tungt å jobbe oppunder.
Hvorfor ikke rive ned gipsen og sette ny.
Protte
Kommer til å gå mye sparkel og det er tungt å jobbe oppunder.
Hvorfor ikke rive ned gipsen og sette ny.
Protte
Klikk her for å svare

