Vi har revet en innervegg. Taket består av rupanel+tretex+gips+glassfiberstrie. Spørsmålet er hvordan jeg enklest reparerer det sporet som har blitt gjennom tretex+gipsen? I sporet ligger også en VP-rør som er litt tykkere enn tretex-platen. Strien skal senere sparkles og males.
  • fylle med remser av gips+sparkel og papirremser?
  • gipsbruk + sparkel og papirremser?
  • fugeskum + gips og papirremser?
  • skjære ut bredere og legge inn ny gips bredere enn sporet (kan være vanskelig pga. vp-røret) ?
Takknemlig for råd.
 
  • Et utskåret spor i et lag av tretex og gips, med et VP-rør festet i sporet. Bakgrunnen viser uferdig råspont og glasfibervevstapet.
Hvor bredt er sporet ?
 
J jonaserik skrev:
Hvor bred er sporet?
Omtrent 6cm
 
Og lengden? Går den fra vegg til vegg. det blir aldri bra med å prøve å lappe i en bit, da trenger du sparkle og male om hele taket. Kanskje kjøpe en ferdigmalt bit som er ca 10 cm bred og sette over. det er en smakssak men billigst. Helst da en som er så lang at den evt går fra vegg til vegg, så blir det en helhet i det.
 
Hvor dyp er sprekken? Hvor mye er igjen over vprøret?
 
Skal du sparkle veven til et slett tak?
Kommer til å gå mye sparkel og det er tungt å jobbe oppunder.
Hvorfor ikke rive ned gipsen og sette ny.
Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Skal du sparkle veven til et slett tak?
Kommer til å gå mye sparkel og tungt å jobbe under opp.
Hvorfor ikke rive ned gipsen og sette ny.
Protte
Bra tips men hadde det vært hjemme hos meg og takhøyden ikke vært 2.40 hadde jeg bare gipset direkte på veven!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.