Den eneste måten jeg ser det hele uten å lage hull i bakstykket er å ta ut garderoben.

Jeg har her hjemme dels midlertidig flyttet innebygde garderober, dels har jeg revet innebygde garderober.
Hos oss var garderobene dels spikret i hverandre i forkant, eventuelt også i bakkant, dels ned i sokkelen og noen var også spikret i taket.
Ved å bende fra hverandre garderobene litt gikk det an å sage av spikerne, oppover var det en sprekk på 0,5-1 cm, dette gjorde at man kunne løfte garderoben litt i forkant for å enten sage av spikerne eller med hjelp av smal tang/knekkertang "løfte opp" spikerne litt slik at de deretter kunne trekkes ut via innsiden av garderoben.

• Liker
SnickarCissi
  • Laddar…
Fest en bit maskeringstape som har en løkke midt på som håndtak. Sett tapen nederst mot hjørnet. Test nå å dra i bakstykket og se hvor langt du får det inn på plass. Får du det på plass kan du uten større problemer lime med konstruksjonslim ved å gjenta, bare med lim og to stødigere håndtak. Går det ikke helt inn må du vurdere om det går an å tvinge det på plass, enten ved å lage et hull gjennom bakstykket, skru fast et håndtak eller tape* fast et håndtak og så styre evt spikere på plass. Det kan være lettere å dytte bort spikeren enn å prøve å styre dem på plass. Eventuelle hull fylles enkelt før maling. Trenger du tvinger går det også å løse, men da er det antageligvis lettere å bare kjøpe en ny plate og sette inn som bakstykke over den eksisterende.

Det er lengst inn og nederst i et skap, så litt fugemasse og maling skjuler det meste.

*brun maskeringstape på bakstykket og håndtak (en tøystykke fungerer) og lime sammen tapen med litt superlim.

• Liker
SnickarCissi
  • Laddar…
Jeg fikset det ved å skru inn noen skruer som jeg deretter kunne feste bånd i slik at jeg kunne spenne bakstykket når jeg limte det sammen med pl400. Nå sitter den som fjell, skal bare male så er det klart deretter.

• En hånd festet med en skrue og bånd til et hvitt bakstykke, omgitt av verktøy som skrutrekker og brekkjern.
  • Verksted med skrutrekker, limtube, saks, skruer og bånd. Bakstykke holdes fast med spente bånd før maling og montering.
  • Innvendig skapvegg med monterte trelister, skruer og en limtube, brukt til å feste bakpanelet med PL400 lim.
  • Liker
ajn82
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.