Den eneste måten jeg ser det hele uten å lage hull i bakstykket er å ta ut garderoben.
Jeg har her hjemme dels midlertidig flyttet innebygde garderober, dels har jeg revet innebygde garderober.
Hos oss var garderobene dels spikret i hverandre i forkant, eventuelt også i bakkant, dels ned i sokkelen og noen var også spikret i taket.
Ved å bende fra hverandre garderobene litt gikk det an å sage av spikerne, oppover var det en sprekk på 0,5-1 cm, dette gjorde at man kunne løfte garderoben litt i forkant for å enten sage av spikerne eller med hjelp av smal tang/knekkertang "løfte opp" spikerne litt slik at de deretter kunne trekkes ut via innsiden av garderoben.
Jeg har her hjemme dels midlertidig flyttet innebygde garderober, dels har jeg revet innebygde garderober.
Hos oss var garderobene dels spikret i hverandre i forkant, eventuelt også i bakkant, dels ned i sokkelen og noen var også spikret i taket.
Ved å bende fra hverandre garderobene litt gikk det an å sage av spikerne, oppover var det en sprekk på 0,5-1 cm, dette gjorde at man kunne løfte garderoben litt i forkant for å enten sage av spikerne eller med hjelp av smal tang/knekkertang "løfte opp" spikerne litt slik at de deretter kunne trekkes ut via innsiden av garderoben.
Fest en bit maskeringstape som har en løkke midt på som håndtak. Sett tapen nederst mot hjørnet. Test nå å dra i bakstykket og se hvor langt du får det inn på plass. Får du det på plass kan du uten større problemer lime med konstruksjonslim ved å gjenta, bare med lim og to stødigere håndtak. Går det ikke helt inn må du vurdere om det går an å tvinge det på plass, enten ved å lage et hull gjennom bakstykket, skru fast et håndtak eller tape* fast et håndtak og så styre evt spikere på plass. Det kan være lettere å dytte bort spikeren enn å prøve å styre dem på plass. Eventuelle hull fylles enkelt før maling. Trenger du tvinger går det også å løse, men da er det antageligvis lettere å bare kjøpe en ny plate og sette inn som bakstykke over den eksisterende.
Det er lengst inn og nederst i et skap, så litt fugemasse og maling skjuler det meste.
*brun maskeringstape på bakstykket og håndtak (en tøystykke fungerer) og lime sammen tapen med litt superlim.
Det er lengst inn og nederst i et skap, så litt fugemasse og maling skjuler det meste.
*brun maskeringstape på bakstykket og håndtak (en tøystykke fungerer) og lime sammen tapen med litt superlim.
Klikk her for å svare