Egentlig to spørsmål, men overskriften ville blitt så lang...

Det ene er, hvordan tetter jeg hullet mellom garasjeplaten og veggen på best mulig måte? Husfix? Noe med vinkeljern? Har en car-in-port, så følelsen er at den har slitt veggen fra platen.
(beklager det midlertidige muse-nettet)
Et stykke metallnetting festet midlertidig mellom garasjevegg og betongplate, med rustflekker og skitt på overflaten.

Det andre er hvordan utbedrer jeg hellet fra garasjeplaten best og eventuell quickfix. Det er nemlig en ganske bratt og hard kant. Best er vel en slags støping? Quickfix noen impregnerte ramper (restmateriale)?
Garasjeinngang med et gap mellom betonggulv og vegg, omgitt av brostein, blader og noen løse gjenstander.
Betongkant mellom garasjeplaten og belegningsstein med synlige sprekker og en liten høydeforskjell. Gress vokser i fugene mellom steinene.

Sist redigert:
Mja, visst er det litt hull på selve veggen men største bekymringen er mellom platen og veggen. Føles som veggen har revet seg løs fra platen, har en car in port som sikkert har utfordret en del.

Kanten ned fra garasjen løser du enkelt med kallasfalt.

Sprekken mot veggen kan du vel blande litt betong og slenge i? Hullet i veggen må du nok sage ut pent og stive opp bak og skru på ny gips.

• Liker
mxjolle
  • Laddar…
Asfaltlegger såklart... Takk

Tomture61
M mxjolle skrev:
Mja, visst er det litt hull på selve veggen men største problemet er mellom plata og veggen. Føles som veggen har revet seg løs fra plata, har en car in port som sikkert har frestat litt.
Om din "car-in port" klarer å ødelegge garasjen din så tror jeg du har større problem enn bare hull i gips :thinking:
Vet du målene på stendere i yttervegger og hvordan svillen er festet i betongplata?

Selv har jeg 95 x 45mm + 45 x 45mm på stående stendere + 145 x 45mm i svill / hammarband med en tung slagport.
Har stått feilfritt og oppreist i over 1 år.

• Liker
mxjolle
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Om din "car-in port" lykkes å ødelegge garasjen din så tror jeg du har større problemer enn bare hull i gips :thinking:
Vet du målene på lekter i yttervegger og hvordan svillen er festet i betongplaten?

Selv har jeg 95 x 45mm + 45 x 45mm på stående lekter + 145 x 45mm i svill / toppsvill med en tung slagport.
Har stått feilfritt og oppreist i over 1 år.
Ødelegge og ødelegge, jeg ser at sprekken flekser når porten åpnes og lukkes. Dessuten ser det ut som at selve veggen der ligger utenfor selve platen, noe jeg synes er merkelig. Kanskje har lektet råtnet i bunnen som har ført til at den har sluppet? Jeg får rett og slett se nærmere på dette.
Er et 70-talls hus som hadde slagport før, men ble byttet til Car-in av forrige eier.

Tomture61
Når jeg studerer bildene dine ser jeg at avstanden mellom bakken og yttervegg (tre) er minimert :surprised:
Hvordan tenkte konstruktører på 70-tallet :D

Tomture61 Tomture61 skrev:
Når jeg studerer bildene dine ser jeg at avstanden mellom bakken og yttervegg (tre) er minimert :surprised:
Hvordan tenkte konstruktører på 70-tallet :D
Nå vil jeg jo ikke skylde på forrige eier men... Årsaken kan veldig godt være at belegningssteinen på forsiden av garasjen ligger for nært veggen (og endetre) rent høyde-messig. Litt snø på det så ligger fukten på ganske godt.

• Liker
Tomture61
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.