Hei,
jeg har revet ut innertaket i to rom i leiligheten min med hensikt å få opp takhøyden. Tidligere har disse to rommene og en liten gang utenfor som forbinder dem vært ett rom, og når jeg nå har tatt ned innertaket mangler det altså veggmateriale mellom rommene, vedlegger et bilde så kanskje det blir forståelig.
Det gamle taket i de to rommene er i god stand og det skal nok gå å få det bra.
Men i tillegg til disse rommene vil jeg også rive ned innertaket i den lille korridoren utenfor, men skadene på vegg og tak over det senkede taket er betydelige, og jeg er usikker på hvordan man skal gå frem for å reparere disse.
Når man fra de andre rommene ser inn i det gamle innertaket ser man nakne planker med nett og helt revet puss og også en del betydelige kratere i puss med vass som armering. Der det finnes puss igjen tenker jeg at man kan primere og fylle ut med gipsfiller, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det rundt hjørnet med plankene. Under det senkede taket sitter gipsplater.
Hvordan ville dere ha gått frem? Rydde opp, mekke med lekter så det blir jevnt og sette opp gipsplater? En annen tanke?