J
Har noen mindre skader i kjellerens gulv og vegger, normalt er det meste i huset pusset med kalkmørtel men gulv og vegger ser ut til å være støpt i betong. Huset er fra 1909.

Ardex a46 virker lovprist men koster over 400 for en sekk. Combimix reparasjonsmørtel ser ut til å ha samme bruksområder og koster 70 kr. Er det verdt merverdien med Ardex?

Kjelleren er ikke dreneres på nytt men bor på en grusås. Malt med plastmaling som på noen steder har løsnet. Om man skraper bort plastmalingen og maler med en mer åpen maling, puss og mur har jeg brukt på en vegg der jeg ikke fikk bort all gammel maling, hvilken finflyt kan man bruke? Dessverre ser det ut til å være sparklet fra før så å ikke sparkle vil bli en stor forskjell i utseende. Ellers ville en pusset overflate med den strukturen og så silikatmaling vært å foretrekke, men tid og ork tillater ikke å totalt fjerne all maling siden det bare er små områder som har løsnet og det ser ut til å være malt for mer enn 30 år siden basert på fargevalg og slitasje. Så jeg er ikke så redd for at alt skal løsne...

J
Kan JOTUN DryTech murfiller fungere for småskader?
Eller våtromssparkel?

Har kjøpt combimix lagningsbruk og skal teste det senere, nå holder jeg på med et rom som faktisk var kalkpusset innvendig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.