Jeg har et stort innertak som jeg skal gipse og male. Dette har jeg gjort tidligere i to andre tak i huset med varierende resultat:

Det første taket ble best da jeg brukte en form for renoveringstapet i papir som "vev" før jeg malte taket. Jeg er ganske dyktig til å sparkle så ikke engang i skrålys synes ujevnhetene så det plager.

Problemet er at jeg har glemt hva jeg brukte for sort!

I det andre taket brukte jeg en sort som fargebutikken anbefalte. Som jeg opplevde som tynnere og dårligere. Og riktig nok så synes alle ujevnhetene i skrålys...

Nå er jeg ganske kresen og skulle gjerne vite hvilken type vev (helst uten glassfiber) som er best og tykkest for dette formålet!

Kan til og med tenke meg en slags filtbasert vev bare den er tykk nok til å jevne ut.

S
Microlit kanskje det var

Den grunnmalte microlit/malervev jeg har brukt var betydelig stivere og ikke like føyelig som den ugrunnede microlit jeg har brukt. Ikke like stiv som renoveringstapet. Et sted midt imellom.

Den forgrunnede duken kjøpte jeg på Nordsjö idé og design. Har ikke sett den i byggevarehusene. Kanskje finnes, men ikke der jeg pleier å handle.

Microlit skjuler ingen ujevnheter, kanskje var det konktrets renoveringsduk du brukte første gang?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.