Hei!

Skal gi meg i kast med å renovere betongtrappen til inngangen i ukene som kommer. Tenker å gjøre det selv da tilbudet på å få den kun renovert i betong havnet på mellom 20000:- - 40000:-, noe som for 2 dagers arbeid (ifølge en av de jeg tok inn tilbud fra) virket litt for mye kryddret.

Har en plan som er åpen for revisjon og tar gjerne imot ideer.

Steg for steg:
1. Bile bort gamle fliser og ujevnheter (De gamle flisene er 5cm på bildet)
2. Bruke Webers heftmiddel for betong
3. Fylle ut ujevnheter med Weber reparasjonsmørtel 45
4. Flislim for klinker 2cm - Weberset 862 natursteinslim (skal være ok å bygge opp til 20mm i henhold til produktbeskrivelsen)
5. På med nye fliser (Skal prøve å få tak i hele for kun trinnene, slik det er nå) der ovennevnte flislim fordeles 1cm på baksiden av flisen og 1cm på trappen). Flisene skal være frostbestandige 3cm. Med andre ord erstatte de tidligere flisene som var 5cm med 2cm flislim og 3cm flis.

Kortversjon av planen men er det noe som høres helt galt ut eller bør gjøres på en annen måte?

Takk på forhånd!

• En inngangstrapp med brune fliser som er skadet med sprekker, foran en hvit dør og murvegg. Flisegang foran trappen.
  • Brun flislagt betongtrapp med skader og ujevnheter foran tredør i rødt murhus. En metallrist i trappeavsatsen.
  • Bilde av en betongtrapp med skadede fliser og rust på rekkverket foran et mursteinsbygg.
P
Jeg ville ha redusert fixet til ca 10mm og lagt på Weber 45 i stedet for å øke høyden, men ellers ser det ut som du har god kontroll😉

Kanskje lagt platene i et mønster for å harmonisere med hageflisene på bakken og teglveggen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.