Kjære menighet,
i forgårs ble jeg overtalt av min kjære kvinne til å renovere nok et rom i huset vårt. Ved rivingen av den ene veggen, som er "den gamle" ytterveggen, fant jeg en fantastisk vegg. Men ikke bare det. Det gamle vinduet sitter fortsatt der. Nå ble våre initiale planer endret. Det ville vært gøy å ha veggen og vinduet som de er og finne noe som matcher rustikt med de andre tre veggene, taket og gulvet. Spørsmål. Hva synes dere? Hvordan ville dere gjort det?
I dette rommet finnes også bergvarmepumpe og dens donkeypanna. Hvordan kunne man gjøre for å skjule denne delen pent?
Jeg hater utenpåliggende strømkabler. Tanken er å bruke taket for kabeltrekking og deretter lede ned til hver vegg. Jeg vil komme til bak masoniten på ytterveggen. Jeg åpnet et lite tittehull, og der bak finnes det pappfilm. Hva skal jeg bruke for materiale der bak for å bremse fuktigheten? Eller kan jeg gjøre livet mye enklere ved bare å frese opp et spor for min fleksible slang?
Jeg legger ved noen bilder.