Hei, nå er det tid for en renovering av kjelleren. Startet i helgen for å begynne avfuktingen under fliser og klinker.

Målet er å bytte radiatorene mot vannbåren gulvvarme. Ca 65 m2 eksklusive fyrrom og garasje. Overflateoppussing av alle rom. Badstue, dusj, vaskerom, toalett og et soverom.

På bildet er først dusjrom og mot ytterveggen badstue.
Dusjrom under renovering med fjernet fliser, eksponerte vegger og gulv, samt en støvsuger med en gul topp.
Tenkte å legge epoxy gulv i badstue, dusj og vaskerom.

Trenger litt tips og ideer med gulvvarmen. Skal man legge på betong eller flytsparkle eller gipsmasse over gulvvarmeslynge? Betongen trenger lang tørketid, flytsparkel og gips er dyrt. Hvor tykt lag trengs? Er det behov for armering?

Hvordan er det ellers med slukene og betongen rundt disse, tenker mest på den i dusjen som har vært brukt daglig? Trenger disse å byttes eller holder det med en skikkelig avfukter i noen uker?

Det kommer antagelig flere spørsmål etter hvert. Er det noe annet som er viktig å tenke på?
 
Er det noen isolasjon under betongen?
 
Når ble huset bygget? Er kjelleren tidligere renovert?
 
A AndersS skrev:
Når er huset bygget? Er kjelleren tidligere renovert?
Huset er bygget tidlig på 80-tallet og har ikke blitt renovert!
Det er fem cm isolasjon under platen.
 
Hvordan gikk det?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.