Hei,
Tenkte se om noen har gode tips i henhold til moderne standard. Selv er jeg ikke særlig kunnskapsrik i noen standard, så ha litt overbærenhet.
Jeg har plukket ut all isolasjon samt tatt ned gips (dobbelt gipsplater av en eller annen grunn). Stenderne og bunnsvillen skal også vekk. Deretter skal jeg bygge opp igjen. Jeg gjør dette på grunn av kloranisolerne. Den gassen som dannes når impregnert tre blir vått og som var vanlig på 70-tallet.
Den tidligere eieren gjorde en innsats ved å bytte bunnsvill og sette en plate rundt den nye (den ligger direkte mot platen) samt sage av stenderne som også sto mot platen. Ifølge ham gjorde det mye forskjell, men luktforurensning i gips og isolasjon gjør at det fortsatt lukter, så jeg prøver å fjerne problemet.
Jeg tenker nå å vaske stenen, male den med sperrefarge, bygge nytt stenderverk, isolere, plastre og sette gips (kun én gipsplate).
Noen tips om dette? Noe som er lett å glemme eller overse? Tips om materialer? Eller bare noen generelle råd til meg som ikke har gjort dette før.