Hei
Bor i et 70-tallshus med en u-trapp med repos som jeg ønsker å bygge om.
Jeg ønsker å fjerne alle spiler og lage et nytt rekkverk som står på vangestykket.
Hvor mye har spilene med holdbarheten på konstruksjonen?
Tenker da mest på spilene som sitter mellom det øvre og det nedre vangestykket.
mvh Tomas


Tretrapp med vilplan i et 70-tallshus, med spiler langs sidene og en aircondition på veggen i bakgrunnen.
 
Ingenting ville jeg spontant si uten å se så mye fra bildet. Den øvre trappen hviler vel på hvilplanet? Og den nedre sitter også fast i hvilplanet?
 
mexitegel skrev:
Ingenting skulle jeg spontant si uten å se så mye fra bildet. Den øvre trappen hviler vel på reposen? Og den nedre sitter også fast i reposen?
Hei
helt riktig at den øvre trappen sitter fast både i overetasjen og på reposen.
Men trappen har 8 trinn så jeg tenkte om det ble litt svikt og knirk...
 
Elleve år siden, men jeg prøver likevel.

Hvordan gikk det med trappen?
Jeg har nemlig en lik og vurderer også å fjerne spjelene.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.