Hei

Ser på det å renovere en støpt trapp, men fremfor alt tilhørende støpt veranda på et hus fra 20-tallet.

Det har oppstått sprekker på/i deler av de vertikale overflatene, og jeg har nå banket bort en del løst mtrl for å få en bedre oversikt over omfanget.

Jeg funderer på hva jeg skal bruke av mtrl og tilhørende teknikk for å reparere disse sprekkene/hullene. Å få til en tettelukkende form for å unngå at det renner ut og ned henholdsvis bygger ut (vanskelig å få formen til å ligge tett inntil omkringliggende mtrl) vurderer jeg som vanskelig å få til.

Hadde det vært mer på de horisontale overflatene hadde jeg brukt anleggingsbetong, men her håper jeg reparasjonsbruk er et mer passende alternativ, men litt usikker på hvordan jeg skal få tilstrekkelig med mtrl inn dypere i sprekkene (men kanskje ikke er avgjørende?)

Legger ved eksempel på hvordan det ser ut.

• Sprukket betongoverflate på en eldre veranda, viser skader og løse materialstykker som trenger reparasjon.
  • Sprukket og skadet betong på trapp og veranda fra 1920-tallet, med deler avgjort for å evalueres for renovering.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.