Hei.
Jeg har revet opp gulvet på vår punschveranda eller hva man skal kalle det, og tenkte nå å gjøre noen form for renovering.

Som isolasjon har man brukt torv, føles som det kanskje ikke er veldig enkelt å finne i dag, vil gjerne renovere så tidsriktig som mulig men samtidig så finnes det økonomi og bekvemmelighet med i beregningen. Jeg tenkte rett og slett å begynne med å fylle den ytre uisolerte delen med vanlig steinull. Men skal jeg ha noen form for papp i bunnen eller kan man legge det direkte på? Det går to varmerør i stål gjennom torven, jeg vurderte om man skulle våge å skjøte inn der til elementet jeg har tenkt å plassere i rommet, eller skal man prøve å trekke det over gulvet fra rommet ved siden av, synes dere?

Så tenkte jeg for å bygge litt legge gulvspon som jeg har liggende og deretter et vanlig furugulv.

Noe jeg bør tenke på?

Tar gjerne imot forslag og ideer

MVH/

Har ingen input om selve renoveringen, men håper virkelig at du tenker å bruke den til sitt rettmessige formål - å drikke punsch!

• Liker
Kapten_Haddock
  • Laddar…
Ingen med litt mer input.
Er jo stort sett helt uvitende når det kommer til bygging, så noen tips hadde vært bra.

Satsuki
Hva skulle det være for hensikt med papp i bunnen? Mener, papp hindrer jo ikke fukt, isolerer ikke og det ser jo tett ut i bunnen så du trenger ikke det for å holde steinullen på plass...

Forstår ikke helt konstruksjonen dog, det ser ut som du har et lag med bjelker underst - er det i bakken, eller hva finnes under? Og er det frostfritt eller er det som en glassveranda i gamle hus?

Er det originalrør, eller hvor gamle er de? Tenker på at om de er gamle og svekket kanskje de gir etter om man begynner å dra i dem...

Jeg vet ikke helt om punchveranda er riktig betegnelse.
Det som er isolert er inne i huset det som ikke stikker ut.
Rørene er gamle stålrør sikkert fra begynnelsen av 1923 men de virker generelt i bra stand men jeg tror jeg skjøter over bakken i stedet for å risikere noe.

Angående pappen så tenker jeg litt likt men det ordrer på den andre siden ikke skade å legge i bunnen om man skulle få for deg å rive noe utenfra en gang eller så..

Tanken er jo at det skal isoleres bedre og stort sett holde samme temp som resten av huset..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.