Har nettopp begynt å renovere leiligheten vår som er bygget en gang på 1920-tallet vil jeg tro. Gjennomgående i leiligheten satt malt, knudrete strukturtapet (sånne med sagflis) som jeg bare ikke kunne leve med. Da jeg vil ha malte vegger var planen min å rive tapetet, helsparkle og male.

Sagt og gjort, når fire lag med tapet var revet bort kom jeg ned til noe jeg trodde var en lettbetongvegg men som viste seg å være en klasongvegg med trestamme. Dessverre er pussen veldig porøs og store partier puss raser og blottlegger ståltrådmåtten.

Nå er spørsmålet, skal man prøve å reparere pussen med kalkpuss (?) og deretter helsparkle over eller er det best å fjerne all puss ned til trestammen og skru på gipsplater?

Noen som har erfaring med en slik vegg, skriv gjerne tips om hvordan jeg skal gjøre det. Da det er første gang jeg renoverer tar jeg imot alle tips med glede :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.