Hei,
Har en kjellertrapp der det tidligere satt et linoleumsteppe fra 1966. Jeg har tatt bort denne og med en masse blod svette og tårer fjernet limrestene. Så nå er trinnene trerene.

Stusstrinn og vangestrinn skal males hvite, men spørsmålet er hva jeg gjør med trinnene.

Det går en dør ut til hagen fra en avsats midt på trappen, så det blir sikkert en del løping med utesko.

Den opprinnelige planen var å hvitlute og hvitolje, men det blir nok litt for lyst og sårbart.

Min tanke nå er å få trinnene til å se ut som eik. Det finnes et trapperekkverk i eik som jeg skal prøve å matche. Men hvordan gjør jeg dette?

Først oljebeis og deretter hardvoksolje? Eller finnes det en annen måte?

/L

En tretrapp i kjelleren med fjerne limrester, klar for videre behandling. Tresteg synlige, støvsuger til venstre. Trapp i en kjeller med avdekkede tretrinn, sett ovenfra med et vindu til venstre som slipper inn dagslys, verktøy på gulvet til høyre.

Åsa Lund
Jeg klarer ikke å kopiere inn en lenke. Google "Ellos trappetrinnsmatte". Kanskje hadde funket?

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jeg klarer ikke å kopiere inn en lenke. Googla "Ellos trappstegsmatta". Kanskje hadde funket?
Takk for tipset. På "platåen" ved altandøren kommer jeg nok til å ha en slags matte, men ellers er planen å ha plantrinn helt i tre (muligens med noen metallist for risikoen for å skli).

• Liker
Åsa Lund
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.