Hei! Vi har en tilbygg der taket er en balkong. Bygget på 60-tallet og takbjelker av siporex, deretter mistenker jeg kobberplate som man senere har lagt asfalt på og deretter en form for betong og klinker. Senere har man dekket alt med takpapp, og nå begynner det å bli på tide å fjerne takpapp, klinker og den løse betongen som ligger under. Jeg tenker å legge ny takpapp som skal sveises siden det er lav helling på taket. Mitt spørsmål er hva jeg best gjør for å få til noe å feste takpappen i, reparere med vanlig betong? Flytsparkel? Andre løsninger? Kan ikke bygge for mye på høyden på grunn av terrassedøren.

• Bilde av skadet balkongdekke med eksponert betong og knust gulvflis i rød, svart og grå farge, omgitt av sprukket asfalt og steinrester.
  • Terrasse taket med verktøy, inkludert spesialutstyr og måleutstyr, som ligger spredt ved siden av en murvegg. Grønn bakgård i bakgrunnen.
  • Tak med rød bølgeblikkplate og synlig betong, omgitt av mursteinvegg og grønn treveranda, sett ovenfra.
  • Ødelagte fliser og takpapp på en balkong, med synlig skadet asfaltlag. Rustet metallkanter vises på siden. Rehabilitering trengs for tak og terrasse.
Hei, nysgjerrig på hvordan det gikk for deg. Vi har en betongbalkong hvor jeg vurderer å legge papp for å få den tett ovenfra. Den er i betong nå men litt slitt og neppe tett…
Så jeg tenkte om du ville dele med deg av hvordan dere gjorde det?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.