Hei!

I kjelleren på mitt sokkelhus renoveres det et bad. Gulvet er pigget opp og snart skal det støpes nytt gulv med gulvvarme. For å bestemme de eksakte posisjonene for slukene må jeg bestemme hvordan jeg skal gjøre her...

Minst en innervegg må fores ut for å få plass til litt rør. For å gjøre det enkelt for meg vurderer jeg å fores ut i hvert fall en vegg til, som er en yttervegg. Veggen er av lettbetong, og marknivået på utsiden er på samme nivå som gulvflaten innendørs. Vil jeg risikere noen slags fuktproblem hvis jeg forer ut også denne ytterveggen?
Jeg tenker at det på en eller annen måte ville dannes fukt bak den forde veggen og den eksisterende ytterveggen, som ikke kommer ut derfra.

Tverrsnitt av lettbetongvegg med markert gul ovenfor marknivå og rødt under mark, viser posisjon i kjellerbad.
Det gule markerte er veggen over bakken. Det røde markerte er veggen og muren under bakken. Marknivået er det samme som gulvflatens nivå. Under det støpte gulvet ligger nederst 10 cm Isodrän-plate, deretter 10 cm cellplast, radonduk, og så 10 cm cellplast. På det ligger deretter betonggulvet.
På badet blir det tett sjikt og fliser.

surris
Plåtregel?

• Liker
Choom
  • Laddar…
surris mattias1jonsson skrev:
Plåtregel?
Ja det er vel tanken. Hva som enn fungerer. Man skal jo få sette gips også i baderom nå, men tror jeg uansett kjører våtromsplate med.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.