BirgitS
V Villaägarenr1 skrev:
Er det håndverkerens feil at ts ikke vedlikeholder terrassen sin. Det burde man forstå. Ganske gitt.
Og hvordan mener du at TS skulle ha vedlikeholdt terrassen sin i løpet av de 7 årene som har gått?

• Liker
sultanen1
  • Laddar…
U
Ja altså jeg synes ikke man kan klandre TS. Bare fordi man har et hus er man ikke proff. Om man ikke kan eller vil, så kjøper man tjenester, som koster en del for at noen andre skal gjøre det riktig. Man forventer nok ikke å betale for feil og det er vanskelig å vite om man ikke selv har interessen og/eller har satt seg inn i det.

De er skeptisk til å lytte til en snekker om hvordan man skal male overhodet. Plastmaling fungerer bra utendørs når man maler én side av en planke og lar den andre siden lufte bort eventuell fukt. Å male noe helt inn med plastmaling er som å be om råte, spesielt på en konstruksjon som et gjerde som ofte har hjørner og flate overflater hvor vann blir stående.

• Liker
nikasp
  • Laddar…
Jeg kan synes at om man ansetter en snekker for å bygge et altanrekkverk så bør man kunne forutsette at denne vet litt mer enn hvordan man sager til og fester delene. Snekkeren bør definitivt ha kontroll på risikoene - og tiltakene for å redusere risikoene - med å bruke ubehandlet tre utendørs.
At snekkeren i tillegg svarer på spørsmålet med et "det finnes ikke tid" er etter min mening bemerkelsesverdig.

En kanskje ikke helt uviktig aspekt i ansvarsfrågan kan jeg synes er hvordan prosessen fram til beslutningen om å bruke ubehandlet tre så ut. Har snekkeren sagt noe i stil med "æh, det er ingen problem!" eller har TS bestemt ønsket ubehandlet til tross for snekkerens advarsler om at det vil råtne? Men selv om det siste alternativet er tilfellet, og snekkeren til slutt har gitt etter, burde denne ha opplyst TS om viktigheten av å beskytte treet så godt det går.

• Liker
PBord og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.