Begynner å bli lei av mitt trappe-prosjekt. Og skjønner om dere er lei av meg. :)
Jeg har lett som en gal men finner ingen gjenget skrue uten spiss og uten hode. Hva heter en sånn skrue? Finner "gjengestang", men alle de er typ 1 meter lange og jeg vil ikke måtte kappe. Trenger en som er 5-6 cm, M10. Vanskelig når jeg ikke vet hva en sånn skrue heter. Søkt på mutterskrue uten hode, gjengeskruer osv osv. Men kommer bare til rare sider med skruer med rare dimensjoner.

Ja! Takk snille du Mazen! Akkurat hva jeg leter etter!
Lover å komme tilbake når alt er klart :D

• Liker
Mazen
  • Laddar…
Krilleman
Produktet kalles også gjengestang. (y)

Sist redigert:
  • Liker
Korvfru og 1 annen
  • Laddar…
Krilleman
Hva skal du ha gjengestangen til?

Jeg synes fortsatt du skal kappe ned utspringet og reparere veggen slik at du får rekkverket slik du vil.

...eller pinneskrue.

Ja, jeg tar en baufil og sager av dem bare. Tar maks 5 minutter per skrue, og du vil gjøre det utrolig langsomt og uten anstrengelse. Ellers kan du sikkert utfordre den der sterke i familien i konkurranse, så trenger du maks sage av 4 stk.:)

• Liker
Korvfru
  • Laddar…
tommib
Eller se det som en anledning til å investere i en Fein. Man kan også kjøpe en billigere variant.

Siden den sitter så innmari fast, så lurer jeg på om det virkelig er en skruvstift eller om det kanskje er gjengestang som noen har kjemankret fast i veggen. For så vidt har den det der mistenkelige sporet i enden, men noen syntes kanskje at den skulle sitte bedre. Om veggen er av lettbetong er det ikke umulig at noen har brukt kjemanker.

Frysespray og slugger.......klart. Meget effektivt om du ikke har noe fornuftig å sage med.

Stemmer på et multiverktøy/ Fein. Bra til mange gjøremål og fremtidige også.

En liten vinkelslip med kapskive og 5 sekunder senere er problemet løst!

• Liker
tobbbias
  • Laddar…
Jo tommib det er en skruvstift. Lyktes med å få med meg en av dem da jeg tok av hylsen med rørstangen. Jeg skal tenke litt mer på hvordan jeg skal gjøre det. Nå når den gamle ledstangen uansett er borte skal jeg bruke noen dager på å slipe og male trappen først.

Dette føles som en situasjon der det tar mer tid å tenke over den optimale løsningen enn det tar å faktisk gjøre jobben. Friskt blad i baufilen og en sixpack i kjøleskapet, så er det snart klart. :)

• Liker
Korvfru
  • Laddar…
Deng elendigheten med en slegge. Gir den seg ikke tar du en større slegge. :cool:

Jeg forstår ikke hvordan man løser dette med en baufil eller tigersag. Det blir jo helt umulig å komme tett inntil veggen. Jeg ville ha gått på den med vinkelsliper eller multiverktøy.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.