Krilleman_215 jo det var jo det! Derfor er jeg så glad jeg fikk bort hylsa, så det ble en smal skrue igjen bare, så kan jeg skru fast et sånt her feste, og få opp ledestangen. (Får bare håpe at festet er hult, så skruen kan gjemmes der inne.
Hmm.. om de beslagene ikke er hule må jeg gå på plan B, og håpe gjengene for medfølgende gjengestift er de samme som den som sitter i veggen. Skam den som gir seg! Sage nekter jeg.
Biter nok bra og bra spjærn og dra ifølge alle regler, et hull blir det, har du flaks kommer kun pinnbulten ut, ellers et større hull, bare å slå i bruk ikke sparkel, glem ikke å fukte før, og lange skruer og plugg, det er siporex, min 70 mm inn for at det skal sitte bra, det er noe som blir press på som skal sitte der.
Jaha, får fortsette tråden. Rørtanga hjalp ikke for å få bort den utstikkende skruebiten. Heller ikke to muttere låst mot hverandre hjalp for å få ut skruen av veggen. Fant heller ikke noe beslag med samme hull og gjenger som skrue i vegg. Like greit det, siden rørtanga ødela gjengene på ene skruen.
Nå gjenstår det altså bare å sage av skruen som stikker ut. Vet ikke hva jeg trenger av verktøy til dette. Bilde av skruen her nede. Det eneste jeg har hjemme er en baufil, men det forstår jeg ikke er nok. Hvilket verktøy trengs, noen som vet?
Fugesagen klarer som du er inne på ikke jern. En baufil med metallblad er løsningen
Foreslått er en stiletto som mangler selve buen så du kan sage så nær veggen som mulig.
Har man tilgang til en tigersag er det så klart enklere.
Takk for alle svar! Innser dessverre at jeg ikke orker å sage av 7 stenharde skruer fra veggen, uansett verktøy. Jeg har kommet på en Plan C! Jeg kommer til å bruke disse beslagene, som skrues inn med tre skruer, og der skruen som sitter fast i veggen kan skjules fordi den er hul. Må dog skaffe en noe kortere stift fordi veggskruen møter motstand etter en stund.
Ulempen er at jeg ikke kan ha en avrundet håndlist som jeg ønsket, så det blir en sånn flat grepplanke. Men bedre enn før iallfall..